عزاداری و زیارت اهل بیت (ع) از عوامل مهم ماندگاری مکتب تشیع است

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه باید مراسمات اهل بیت (ع) پرشورتر از گذشته برگزار شود گفت: عزاداری و زیارت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از عوامل و ریشه‌های مهم ماندگاری مکتب تشیع به شمار می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» امروز (یکشنبه ۲۸ آذر) در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) کوی شهدا اندیمشک برگزار شد اظهار کرد: مردم ولایتمدار شهرستان قهرمان اندیمشک در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند، شهدای عزیزی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و استقامت و پایداری‌های ارزشمندی را از خود به جای گذاشتند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اينکه زیارت مؤمن نسبت به مؤمن مورد توصیه و تأکید قرار گرفته است افزود: همانگونه که امام صادق (ع) روایت کرده، زمانی که مؤمن به دیدار مؤمن برود، خداوند متعال دل‌های مرده آنها را زنده می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه لازم است مؤمنان به زیارت دیگر مؤمنان بروند و به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند اذعان کرد: تلاوت قرآن کریم در قبل و یا همزمان با اذان صبح، قلب مرده را زنده می‌کند.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با بیان اينکه زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت فاطمه (س) نیز در همین ایام فاطمیه ثواب فراوانی دارد تصریح کرد: متأسفانه امروز بسیاری از همسایه‌ها، از حال همدیگر خبری ندارند.

 

وی عنوان کرد: وقتی که از سبک زندگی اسلامی فاصله بگیریم و آن را به سبک زندگی غربی تبدیل کنیم، روابط مردم با یکدیگر کاهش می‌یابد و عواطف از بین می‌روند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ضمن اشاره به اهمیت زیارت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بیان کرد: در روایات آمده که اگر یک گام در زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) بردارید، خداوند سبحان ثواب یک حج را به شما می‌دهد.

 

وی ادامه داد: باید مراسمات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پرشورتر از گذشته برگزار شود تا بتوانیم به شکل بهتری رفتار و ویژگی‌های آنها را برای مردم بیان کنیم چرا که رفتارهای اهل بیت (ع) ما را اصلاح می‌کند.

 

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد اضافه کرد: عزاداری و زیارت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از عوامل و ریشه‌های مهم ماندگاری مکتب تشیع به شمار می‌روند.

 

وی با اشاره به اینکه ما هر روز شاهد گرانی‌ هستیم خاطر نشان کرد: در دولت گذشته مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد شد و ما باید حداقل‌ ۲ سال به دولت جدید فرصت دهیم تا روی ریل قرار گیرد و بتواند مشکلات را حل کند.

 

کد خبر 1128723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha