مستند «مهار» در کانون «دوستان آسمانی» جهرم تولید شد

گواهیان از تولید مستند «مهار» با موضوع روایتی از جهاد در برابر بیماری کرونا، به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری ‌«دوستان آسمانی» جهرم خبر داد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، از تولید مستد «مهار» با موضوع روایتی از جهاد در برابر بیماری کرونا، به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری ‌«دوستان آسمانی» جهرم خبر داد و گفت: این مستند روایتی از مجاهدت ها و تلاش های کادر درمان بیمارستان های شیراز و گروه های جهادی مقیم این شهرستان که در ایام کرونا در قالب طرح «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» فعالیت می‌کردند، است.


مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم با اشاره به اینکه اهمیت این نوع از مستندهای میدانی را به خوبی می‌توان در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مشاهده کرد، افزود: رهبری در دیدار اخیر خود با پرستاران و کادر درمان در شب ولادت حضرت زینب (س) به این نکته اشاره کردند که «ما یک کمبودی در زمینه‌ روایت هنری این حوادث داریم. همین حوادث بیمارستانی؛ این سختی‌های پرستارها و دشواری‌هایی که اینها مواجه هستند، اینها به تعبیر فرنگی رایج در زبان هنری‌ها مایه‌های دراماتیک دارد، می شود از اینها برنامه‌های هنری جذاب به وجود آورد. هنرمندان بیایند به میدان؛ اینها سرمایه‌ عظیم فرهنگی است؛ از اینها همه باید استفاده کنند و آن کسی که می‌تواند این سرمایه‌ها را نقد کند هنرمندان ما هستند.»


وی خاطرنشان کرد: این مستند با مشارکت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و گروه رسانه ای «ماح» وابسته به کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» و در ایام پیک چهام کرونا تهیه و تولید شده است.

 

گواهیان با اشاره به اینکه این اثر به نویسندگی و کارگردانی «سیاوش معصومی» تولید شده است، عنوان کرد: مستند «مهار» به زودی از شبکه استانی صداوسیمای مرکز فارس و شبکه های سراسری سیما پخش می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم در پایان اظهار کرد: همچنین مستند دیگری با موضوع کرونا و شهید علیان از شهدای مدافع سلامت جهرم، به کارگردانی «سید عباس طهماسبی» از دیگر هنرمندان این کانون وارد مراحل نهایی تولید شده است.

 

کد خبر 1128845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha