رفتار و کردار شیعیان در زمان ظهور موثر است/ امام زمان واسطه فیض الهی

حجت الاسلام‌حسینی با اشاره به ویژگی های شیعه منتظر گفت: رفتار و کردار شیعیان در زمان ظهور امام عصر موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، حجت الاسلام «مهدی حسینی» در سخنرانی پیرامون ویژگی های انتظار اظهار داشت: یازده امام معصوم آمدند و به دلیل دشمنی ها به شهادت رسیدند و امام زمان تا بهبود شرایط غایب هستند.

امام جماعت مسجدقمربنی هاشم(ع) تیران افزود: رفتار و کردار شیعیان در زمان ظهور امام عصر موثر است و باید برای تعجیل در فرج از گناه و بدی دور بشویم.

 

وی با بیان‌اینکه آن امام ناظر بر رفتار و اعمال ما هستند، تصریح کرد: شیعه و منتظر واقعی باید نسبت به اینکه علت غیّت خودمان هستیم مطلع باشد و گناه و آنچه باعث طولانی شدن آن می شود را از خودش دور کند.

امام جماعت مسجدقمربنی هاشم(ع) تیران ادامه داد: منتظر واقعی با درک به اینکه امام زمان ناظر بر اعمالش است برای رفع نیازهای خود وابسته به مردم و چشم انتظار افراد جامعه نیست و برای حل مشکل با امام ارتباط معنوی برقرار می کند.

ولایت و سرپرستی ائمه را مورد اکید قرار داد و اذعان داشت: حضرت مهدیدر عصر ما این ولایت را بر عهده دارد و همه امور بر عهده او می باشد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: امام زمان(عج) نسبت به مسائل مختلف جامعه شیعی دغدغه داشته و از نیازها غافل نیست.

 

*امام زمان واسطه فیض الهی

 

وی با اشاره به نقش امام در روی زمین گفت: امام زمان(عج) واسطه فیض الهی بوده و تنها برای حل مشکلات نقش آفرینی ندارد بلکه برای سعادت انسان ها هستند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اگر امام زمان را فقط برای حل مشکلات تصور کنیم اینطوری که یک مقام مسئول اگر همین کار را انجام بدهد دیگر نیازی به امام نیست در حالی که جایگاه امام بالاتر از این حد و حدود است.

وی خاطرنشان کرد: ظهور امام زمان (عج) قطعی بوده و با فراهم شدن شرایط این کار انجام و منتظر واقعی این موضوع را باور دارد.

کد خبر 1128887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha