تربیت نیروی انسانی اولین رکن در دستیابی به توسعه پایدار است

خدابنده با بیان اینکه مراکز رشد با هدف حمایت و رفع موانع در مسیر تجاری سازی ایده های دانش‌آموزان و دانشجویان راه اندازی شده اند، گفت:تربیت نیروی انسانی اولین رکن در دستیابی به توسعه پایدار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۲۹ آذر) در آئین افتتاح نخستین مرکز رشد کارآفرینی دانش آموزان دختر با بیان اینکه نخستین مراکز رشد کارآفرینی آموزش و پرورش در خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است اظهار داشت: مراکز رشد با هدف حمایت و رفع موانع در مسیر تجاری سازی ایده های دانش‌آموزان و دانشجویان راه اندازی شده اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در این مراکز خدماتی از قبیل ارائه مشاوره و آموزش های تخصصی، نقد ایده ها، تولید آزمایشی و برقراری ارتباط بین بخش های سرمایه گذاری و ایده‌های خلاقانه و نوآورانه دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می شود.

 

وی ادامه داد: استفاده از نطرات همکاران خلاق و توانمندی که تجارب خوبی در بازار کار دارند، می تواند در زمینه تجاری سازی ایده های دانش آموزان راهگشا باشد.

 

خدابنده با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی اولین رکن در دستیابی به توسعه پایدار است، خاطرنشان کرد: همکاری نهاد های مرتبط از جمله پارک علم و فناوری و دانشگاه فردوسی می‌تواند زمینه را برای تجاری سازی ایده ها و ورود موفق دانش آموزان به بازار کار فراهم سازد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش باید به سمت آموزش همراه با تولید به پیش بروند.

 

گفتنی است اولین مرکز رشد کارآفرینی دانش آموزان دختر استان در آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد افتتاح شد، در این مرکز با بهره گیری از روش آموزشی مناسب  ایده های دانش آموزان به مرحله اجرایی می رس.

 

این مرکز در راستای رشد کارآفرینی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده و همچنین ورود خلاقانه دانش آموزان به بازار کار راه اندازی شده، راه اندازی این مراکز در هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و در نتیجه رشد درصد توسعه متوازن نقش موثری ایفا می کند.

کد خبر 1128939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha