قدردان مشارکت ۲۰۰هزار نفری دانش آموزان مازندرانی درمسابقات قرآن هستیم

سعدی پور گفت: طی یک سال گذشته با مشارکت فعالانه دارالقرآن ها بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز و فرهنگی در مسابقات قرآنی به صورت حضوری و مجازی در زیر شاخه های مختلف شرکت کرده اند.که شایسته تقدیر و تحسین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «علیرضا سعدی پور» امروز(۲۹آذر) نشست صمیمی فعالان قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش مازندران با حجت الاسلام والمسلمین« محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به یاد و نام ۱۰ هزار و ۴۰۶ شهید گلگون کفن، ۲ هزار شهید دانش آموز و فرهنگی، ۴۳ شهید مدافع حرم و یاد و خاطره امام راحل، اظهار کرد: در هفته، قرآن، نماز و عترت امیدواریم که با تلاش همکارانمان شاهد رشد و اعتلای تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه‌های دینی باشیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران افزود: یکی از مباحثی که جزو فعالیت‌های خوب حوزه نماز، قرآن و عترت بوده بحث جشنواره تربیت حکیمانه بوده که مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی در رده‌های مختلف فرهنگی مذهبی است که بسیاری از سوره‌های قرآن را به‌عنوان بنای تعلیم و تربیت قرار دادند و بیش از ۶۰ نفر از دانش آموزان و فرهنگیان در این جشنواره مشارکت داشتند.

 

سعدی پور ادامه داد: تجلیل از امامان جماعت مدارس، روحانیون، خیرین قرآنی، دانش آموزان فعال حوزه قرآن، عترت و نماز توسط مسئولان شهری و استانی را برنامه‌ریزی کرده و سه دهه تجلیل در این بخش را داشتیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی، ادامه گفت: برگزاری طرح قرآنی لاله‌های روشن، نمایشگاه قرآن، عترت و نماز، جشنواره کیمیای علوم را در مصباح الهدی داشتیم، همچنین برگزاری اردوی جهادی در مناطق کمتر توسعه یافته با حضور کارشناسان قرآنی و مناطق شبانه‌روزی در راستای اجرای اقدامات فرهنگی داشتیم.

 

این مسئول تاکید کرد: در همین هفته افتتاح دو دارالقرآن را همزمان با ایام فاطمیه در استان داشتیم، در شهرستان آمل یک خیر ساختمانی با ۱۰ اتاق را برای ترویج فرهنگ قرآنی در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند، حدود ۳۶ نفر دانش اموز و ۵ معلم ما در این دارالقرآن از حافظان قرآن هستند که تجلیل از آن‌ها برگزار شد.

 

وی عنوان کرد: همچنین در شهرستان بهشهر دارالقرآنی افتتاح شد، اعتقاد داریم که دارالقرآن‌ها مرکز ثقل فعالیت‌های قرآنی ما هستند، برگزاری مراسم انس با قرآن را با محوریت دارالقرآن‌ها داریم، کاروان‌های قرآنی و طرح زیبایی‌های قرآن را داریم.

 

سعدی پور اعلام کرد: ما از ۲۰۰ هزار دانش آموز فرهنگی که در مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس در رشته‌های مختلف شرکت کرده بودند تقدیر کردیم، از ۵۰ حافظ کل قرآن در آموزش و پرورش و مدارس نیز تجلیل داشتیم، برپایی طرح سراسری مصباح الهدی، نمایشگاه، برگزاری مسابقات کتابخوانی قرآنی، تشکیل هیات‌های قرآنی دانش آموز، سلسله نشست‌های مسیرهدایت قرآنی، بحث عفاف و حجاب امر به معروف و نهی از منکر، دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه سیره علمی و عملی امام محمدباقر (ع)، جشنواره مصلحون، جشن عبادت در ساری و چمستان را داشتیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری طرح شمیم رحمت، اجلاسیه بزرگ نماز درون مدارسی و غیره از برنامه‌های تدارک دیده این سازمان بوده است.

کد خبر 1129027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha