یادواره شهدا در کهگیلویه و بویراحمد صنفی برگزار شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یادواره شهدا در استان از حالت طایفه‌ای به صورت صنفی تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد هاشمی» امروز (۲۹ آذر ماه) در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: آنچه امروز باعث عزت و اقتدار انقلاب اسلامی شده، فرهنگ ایثار و شهادت بوده که برگرفته از نهضت عاشورا است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توجه به فرهنگ ایثار و شهادت را راز بیمه شدن نظام و انقلاب در برابر دشمنان دانست و افزود: دشمنان نیز از این فرهنگ می‌ ترسند.

 

وی با بیان اینکه همه در مقابل شهدا مسئول هستند و باید برای ترویج آن بکوشند، گفت: بقایای نظام و انقلاب به واسطه خون شهدا است.

 

هاشمی یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ منفعت‌ طلبی متفاوت است، زیرا برای دفاع از آرمان‌ های والای نظام و انقلاب است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند، گفت: باید تلاش کنیم آرمان‌ های شهدا و هر آنچه که برای آن به شهادت رسیدند، در جامعه و بین مردم پیاده شود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیاده کردن آرمان‌های شهدا کوچک و بزرگ و مسئول و غیر مسئول نمی‌شناسد، افزود: همه در این زمینه مسئول هستند، به ویزه دستگاه‌ ها و هیچ دستگاهی نمی‌تواند از این مسئولیت شانه خالی کند.

 

هاشمی با تاکید بر گنجاندن وصیت شهدا در کتب درسی، افزود: دانش‌ آموزان تشویق شوند ‌که پیرامون وصیت‌نامه شهدا پژوهش کرده و یا مقاله بنویسند این امر می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار باشد.
 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آثار شهدا جمع‌آوری و تحت عنوان نمایشگاه و موزه در معرض دید عموم قرار گیرد، ضمن اینکه تصاویر فرسوده شهدا جمع‌آوری شود.

 

وی گفت: توصیه می‌ کنم یادواره شهدا به صورت قومی و قبیله‌ای که در استان رایج است برگزار نشود، چرا که شهدا متعلق به همه هستند، بهتر است این یادواره‌ها به صورت صنفی برگزار شود.

کد خبر 1129029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha