حمل سالانه ۱۲ میلیون تن کالا در جاده‌های استان همدان

صادقی راد گفت: سالانه ۱۲ میلیون تن کالا در جاده‌های استان حمل می‌شود که در هشت ماهه سال جاری بالغ بر هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تن کالا جا به جا شده است.

بهگزارش خبرگزاری شبستان از همدان،‌ صفر صادقی راد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در استان همدان تعداد ۳۴ راهدار خانه با ۵۳۲ نیروی انسانی و ۲۸۲ دستگاه ماشین آلات فعال است، گفت: تلاش ما بر این است که خدمات خوبی را در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ای مهیّا سازیم.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه در ۸ ماهه سال جاری تعداد ۱۲۸ میلیون تردد در جاده های استان همدان ثبت شده است، عنوان کرد: در این زمینه افزایش هفت درصدی را شاهد هستیم و ترددها در موعد مشابه سال قبل برابر ۱۱۹ میلیون مورد بوده است.

 

وی در ادامه به فعالیت ۶۶ سامانه کنترل سرعت، ۷۶ سامانه تردد شمار و ۳۷۰ سامانه راه‌یاب ماهواره‌ای و تعداد چهار سامانه توزین در حال حرکت در سطح استان اشاره کرد و گفت: سالانه ۱۲ میلیون تن کالا در جاده‌های استان حمل می‌شود که در هشت ماهه سال جاری بالغ بر هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تن کالا و یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن سیمان در جاده‌های استان جابه جا شده است.

 

صادقی راد با بیان اینکه در استان همدان تعداد ۳۰ هزار راننده حرفه‌ای در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعالیت دارند، گفت: در استان همدان تعداد ۳۸ مجتمع خدماتی و رفاهی فعال وجود دارد، هم چنین تعداد ۱۵ مجتمع در حال ساخت و تعداد ۲۰ مجتمع نیز در حال استعلام است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اضافه کرد: در سال جاری ۱۶۵ مورد بازدید از مجتمع‌های بین راهی انجام شده و موارد تخلف نیز به تعزیرات حکومتی استان معرفی شده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار کلاه ایمنی بین موتورسواران توزیع شده است، افزود: در سال جاری ۲۰ مدرسه ایمن خواهد شد، علاوه بر این ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی مدارس در استان انجام می‌شود. 

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه صحبت‌های خود به ایمن سازی گردنه اسدآباد و سایر محورها اشاره کرد و افزود: ۱۵ کیلومتر نصب حفاظ و ۱۳ کیلومتر روشنایی در جاده‌ها انجام شد که از این میزان هفت کیلومتر در گردنه اسدآباد به انجام رسیده است.

 

وی با تصریح بر اینکه بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان برای ایجاد حفاظ و روشنایی گردنه اسدآباد هزینه می‌شود، مطرح کرد: بالغ بر دو هزار و ۲۸۳ کیلومتر آزادسازی حریم در استان انجام شده است.

کد خبر 1129056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha