حضرت زهرا (س) باطن آیه نور و حقیقت شجره طیبه است 

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا گفت: فاطمه زهرا (س) شخصیتی که با ائمه معصوم (ع)، در آیات مباهله و تطهیر مشترک است و ایشان باطن آیه نور و حقیقت شجره طیبه است.

حجت الاسلام «حسین فضیلتی نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با بیان این مطلب که شخصیت حضرت زهرا (س) را تنها با روایت معصومین (ع) و آیات قرآن کریم که مصادقش، آن حضرت است، می توان معرفی کرد، گفت: حضرت زهرا (س) کسی است که اول شخص جهان اسلام یعنی رسول مکرم (ص) لب به مدح ایشان گشوده و می فرمایند؛ محبوب ترین و عزیز ترین آدم در این عالم نزد من، زهرای اطهره (س) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد بیان کرد: فاطمه زهرا (س) شخصیتی که با ائمه معصوم (ع)، در آیات مباهله و تطهیر مشترک است و ایشان باطن آیه نور و حقیقت شجره طیبه است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) را اساس شجره طیبه، حقیقت آیه تطهیر و حدیث کساء برشمرد و افزود: دختر پیامبر اسلام (ص) کسی است که ائمه اطهار (ع) به وجودش افتخار می کنند و در جایی امام حسن عسکری(ع) فرمودند؛ ما حجت خدا بر شما هستیم اما مادرم حجت خدا بر ما است، و این یعنی اهل بیت (ع) در واقع چنین جایگاه عظیمی را برای حضرت زهرا (س) قائل هستند.

حجت الاسلام فضیلتی نیا با بیان این مطلب که چهار سوره‌ قرآن کریم با (إِنَّا) شروع شده، ابراز کرد: (إِنَّا أَنْزَلْناهُ في‏ لَيْلَةِ الْقَدْر)، (إِنَّا أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى‏ قَوْمِهِ)، (إِنَّا فَتَحْنا لَكَ فَتْحاً مُبينا)، (إِنَّا أَعْطَيْناكَ الْكَوْثَرَ) رابطه‌ای بين اين سوره ها، وحی، رسالت، پيروزی و تداوم است، تداوم اين حركت‌ها کوثر است و منشا كوثر حضرت زهرا (س) است كه مادر یازده امام (ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد ادامه داد: مفسران گفته اند؛ كوثر يعنی خير زياد، البته به هر زيادی كوثر نمی گويند بلکه به آن زيادی كوثر می گويند كه آن زيادی مبارک نیز باشد.

وی اظهار کرد: تار ضعیف عنكبوت در ظاهر استحكامی ندارد، قرآن می فرماید؛  "اوهن بيوت" است اما خيرش به جایی رسيد كه از جان پيغمبر خدا در مقابل کفار قریش محافظت كرد.

حجت الاسلام فضیلتی اضافه کرد: در قرآن کریم سوره های تکاثر و کوثر دارای واژه کثیر هستند اما كوثر حق و تكاثر باطل است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد با بیان این مطلب که تكاثر به معنای کثرت گرایی افراطی و بدون فایده است، عنوان کرد: اکنون باید از خود سوال کنیم که آیا علم و عمل ما كوثر است يا تكاثر؟ چنانچه علم ما تواضع مان را بيشتر كرد معلوم می‌شود علم ما مفيد و کوثر است.

وی اخلاص، همت بلند و مشارکت در امور خیر، وقف کردن، علم همراه با عمل موجب می شود ما کوثر شویم و همه این خصوصیات در شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیدا بود.

کد خبر 1129079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha