کمبود کادر قضایی مهمترین مشکل محاکم قضایی خراسان جنوبی است

حجت الاسلام حمیدی کمبود کادر قضایی را مهمترین مشکل محاکم قضایی شهرستان های فردوس و سرایان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» شامگاه (۲۹ آذر) در حاشیه بازدید از دادگاه شهرستان سرایان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری حدود هشت هزار پرونده به دادگستری شهرستان سرایان وارد شده و تقریبا به همین تعداد پرونده رسیدگی شده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۴ هزار نفر برای مسائل قضایی به دادگاه سرایان مراجعه کردند، افزود: رضایت مندی نسبی از عملکرد دادگاه سرایان وجود دارد و کمبود کادر قضایی تنها مشکل این دادگاه است که تلاش می شود تا برای سال ۱۴۰۱ این مشکل را به ویژه در دادگاه ها برطرف کنیم.

 

وی همچنین در حاشیه بازدید از دادگستری شهرستان فردوس گفت: آمار و ارقام نشان دهنده آن است که اطاله دادرسی در دادگستری شهرستان فردوس وجود ندارد.

 

حجت الاسلام حمیدی در ادامه روند رسیدگی و پاسخگویی به ارباب رجوع  را خوب ارزیابی کرد و افزود: رسیدگی الکترونیکی به پرونده های قضایی ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی باعث سرعت در رسیدگی به پرونده ها می شود و شهرستان فردوس از این حیث جزو شهرستانهای با عملکرد خوب است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به مشکل کمبود کادر قضایی در این دادگستری اشاره و عنوان کرد: برخی از شعبات دادگستری فردوس بلاتصدی یا بدون قاضی است که با پیگیری این موضوع در مرکز استان باید طی سال نسبت به جذب نیروی اقدام شود.

 

وی بر اولویت صلح و سازش در شورای های حل اختلاف تأکید کرد و ادامه داد: دادگاه های آنلاین ظرفیت خوب و جدیدی است که در آیین نامه تعریف شده است و با فراهم شدن این ظرفیت در استان قضات خراسان جنوبی استقبال خوبی از این امر داشتند و باعث رضایت مندی مردم شده است.

 

حجت الاسلام حمیدی در خصوص مشکلات کارخانه منیزیم فردوس اشاره کرد و گفت: بانکها عمده شاکیان این کارخانه هستند که طی برگزاری جلساتی با آنها دو مرتبه به این کارخانه مهلت داده شد برای اینکه بتواند تولید خود را آغاز کند و به حداکثر برساند اما متاسفانه تا این لحظه علی رغم فرصت هایی که داده شده هنوز به نتیجه نرسیده است‌.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیریت مشکل مهمتر این کارخانه است، تصریح کرد: اگر مدیریت تغییر  و به فرد توانمندی واگذار نشود هرچه به این کارخانه مهلت داده شود و بانکها همکاری کنند به نظر می آید مشکل این کارخانه حل نشود.

 

وی در پایان بیان کرد: اگر تصمیم مدیریتی در این خصوص اتخاذ شود طی یکسال این کارخانه به تولید حداکثری خواهد رسید چراکه مواد اولیه در اختیار کارخانه است و مشکلات بانکی نیز با استمهال‌هایی که انجام شد تقریبا حل شده بود اما مشکلات مدیریتی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

کد خبر 1129087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha