نمایه بیش از ۹۲ درصد مقالات پژوهشگران علوم پزشکی جهرم در نشریات بین المللی

رحمانیان گفت: بیش از ۹۲ درصد مقالات دانشگاه علوم پزشکی جهرم در مجلات نمايه برتر در سطح بين المللی انتشار یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (سه شنبه ۳۰ آذر) در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ظرفيت هر دانشگاه به پژوهش و آموزش آن بوده و در اين زمينه بايد از تمام ظرفيت ها استفاده كرد.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: با وجود تمام محدوديت هايی كه در كشور در زمينه پژوهش وجود دارد، اساتيد این دانشگاه با تمام تلاششان موفق شدند در سال ۲۰۲۱ با افزايش چاپ مقاله های Q1 و مقالات نمایه های برتر، سطح كيفی پژوهش دانشگاه را به جايگاه مطلوبی برسانند. 

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۱ بیش از ۹۲ درصد مقالات دانشگاه علوم پزشکی جهرم در مجلات نمايه برتر در سطح بين المللی انتشار یافته است، عنوان کرد: اين نشان از تلاش و پژوهش هايی است كه اساتيد دانشگاه برای آن ساعت ها و روزها وقت گذاشته اند. 

 

رحمانیان فعاليت كميته تحقيقات دانشجويی دانشگاه علوم پزشکی جهرم را بسيار مهم دانست و گفت: فعاليت اين حوزه بسيار مهم است و نقش چشمگير در ارتقاء پژوهش دانشگاه دارد و بايد از ظرفيت دانشجويان بيش از پيش استفاده شود. 

 

«كاووس صلح جو» نیز در ادامه مراسم گفت: در حوزه پژوهش ۲ نكته حائز اهميت است و آن حضور محقق و ديگری هزينه و بودجه ای كه برای كار تحقيقاتی در نظر گرفته می شود.

 

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه تا محقق نباشد مقاله ای هم وجود ندارد، اظهار کرد: بنابراين در جذب هيات علمی بايد توجه بيشتري داشته باشيم تا بتوانيم به دستاوردهای بهتری برسيم. 

 

وی با اشاره به اینکه با وجود محدوديت هايی كه سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه در امر پژوهش ايجاد كرده اند، اساتيد و پژوهشگران ما توانستند از بین ۱۳۵ مقاله بین المللی، ۴۲ مقاله Q1 را به چاپ برسانند، خاطرنشان کرد: جای تقدير است كه نويسنده اول يا نويسنده مسئول ۲۵ درصد از اين مقالات، از دانشگاه علوم پزشكی جهرم است.

 

صلح جو با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۱، يک چهارم مقالات دانشگاه با مشاركت بين المللی به چاپ رسيده است، گفت: همچنين ۱۱ درصد از مقالات دانشگاه در بین ۱۰ درصد مقالات پر استناد دنيا قرار گرفته است که اين به معنای با كيفيت بودن محتوای مقالات است. 

 

معاون پژوهش دانشگاه  علوم پزشکی جهرم بيان كرد: تمام اين دستاورد ها نتيجه تلاش هاي اساتيد و اعضاي هيئت علمی و پژوهشگران است كه نقشی موثر در ارتقاء حوزه پژوهش دانشگاه داشته اند. 

 

در پايان جلسه از پژوهشگران برتر دانشگاه با اهدای لوح تجليل به عمل آمد.

کد خبر 1129217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha