دستگیری باند سارقان با ۵۳ فقره سرقت در بیرجند

فولادی گفت: مأموران انتظامی این شهرستان چهار سارق و یک مالخر را دستگیر و ۵۳ فقره سرقت کشف کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «علیرضا فولادی» ظهر امروز (۳۰ آذر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی با انهدام باند سرقت در شهرستان بیرجند تا کنون چهار سارق و یک مالخر را دستگیر و ۵۳ فقره سرقت کشف کردند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند در ادامه ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۸۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: شاید ارزش ریالی اموال سرقتی پایین باشد اما در این راستا ۵۳ فقره سرقت کشف شده است.

 

وی از افزایش ۱۵درصدی وقوع سرقت های خرد در شهرستان بیرجند از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و افزود: با تلاش نیروهای انتظامی کشف سرقت‌ها ۲۳ درصد و دستگیری سارقان ۳۷ درصد افزایش یافته است.

 

فولادی تاکید کرد: شهروندان نسبت به حفاظ، نرده و نصب دوربین‌های مداربسته اقدام کنند و اجازه ندهند سارقان به راحتی وارد ساختمان آنان شوند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه وقوع سرقت پراید در مقايسه با سایر خودروها بيشتر است، بیان کرد: سارقان در بیشتر موارد در کمین خودرو‌هایی قرار دارند که صاحبان آن‌ها بدون رعایت نکات ایمنی، خودرو‌های خود را در مکانی پارک می‌کنند.  
 

وی افزود: شهروندان باید خودروی خود را به لوازم ایمنی نظیر دزد‌گیر، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند.

 

فولادی ضمن هشدار در خصوص عواقب عدم استفاده از نگهبان و همچنین دوربین در ساخت و سازها، تاکید کرد: برای پیشگیری از سرقت ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت باید شهروندان از نگهبان‌های مطمئن جهت نگهبانی از ساختمان استفاده کنند.

کد خبر 1129268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha