بیش از ۱۵ هزار دلار محصول کشاورزی صادر شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: امسال ۲۲ هزار و ۲۰۳ کیلوگرم محصولات کشاورزی استان به ارزش ۱۵ هزار و ۲۱۱ دلار صادر شده است.

«حسین حاجی بگلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: پیاز، سیب زمینی، شلغم، هندوانه، آبلیمو، چغندر، کدو، گوجه فرنگی، فلفل، خیار، سیب، خربزه، کلم، هویج و کاهو از جمله محصولات صادراتی استان است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: محصولات کشاورزی یک درصد صادرات استان را تشکیل می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال 23 کیلوگرم زعفران به ارزش دوهزار و 850 دلار از این استان صادر شده که مقصد آن کشورهای کویت، عمان، امارات و اندونزی است.

 

حاجی بگلو افزود: امسال همچنین بذر ذرت، خربزه، گل کلم، کرفس و کلم پیچ نیز از خراسان شمالی به کشورهای تاجیکستان و امارات متحده عربی صادر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال صادرات انگور از استان انجام نشده است، افزود: ماندگاری انگور پایین است از این رو صادرات آن کمی سخت است به همین دلیل در نظر داریم این مسئله را در میز انگور بررسی کنیم.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: صادرکنندگان کمی در استان در رسته کشاورزی فعالیت دارند اما امسال به علت عدم رفع تعهد ارزی، تعداد صادرکنندگان در این بخش کاهش یافته است.

 

 

کد خبر 1129288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha