آئین خوانش و معرفی کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» برگزار شد

حجت الاسلام سبزیان گفت: آئین خوانش و معرفی کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» با حضور نویسنده کتاب و به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «علی اکبر سبزیان» امروز سه شنبه (۳۰ آذر) در آیین خوانش و معرفی کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» که در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس برگزار شد؛ ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه فاطمه(س) گفت: امروز میزبان برگزاری آئین خوانش کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» در بزرگترین کتابخانه عمومی کشور که مزین به نام حضرت امام خمینی(قدس سره) است، هستیم. 


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در خصوص معرفی حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب اظهار داشت: ایشان سالها پرچمدار نهضت تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده و از انقلابیون پا بر جا در دوران پیروزی انقلاب اسلامی است که حضوری مستمر و پررنگ در سخنرانی های رهبری در آن سالها داشته اند و در واقع از پیشتازان و سردمداران دفاع از نظام و رهبر انقلاب اسلامی محسوب می شوند. 


وی با اشاره به محتوای کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی»، افزود: دو نکته در این کتاب حائز اهمیت است، اول اینکه طبق فرمایشات حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) در دهه 80، نکات ناب و ارزنده ای در سخنرانی های ایشان وجود دارد که کمتر به آن توجه شده است، اگر چه بعدها کتابهایی در این خصوص منتشر شد اما حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب از دهه 70 توجه خاصی به این مسئله داشته که سند محکم آن درج پاورقی ها ایشان در جراید روز با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.


سبزیان تصریح کرد: نکته دوم، نیاز اصلی بررسی و تحلیل فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی پس از هر سخنرانی است که می تواند یک الگو و راهبرد برای انجام بسیاری از امورات در کشور شود.


وی گفت: یکی از دغدغه های مجموعه کتابخانه های عمومی به عنوان سردمداران حوزه فرهنگ و پیشتازان جبهه دانایی انقلاب اسلامی تبیین معارف انقلاب و شرح و تبیین بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است. امیدوارم خروجی این برنامه گامی موثر در مسیر اجرای «نهضت تبیین» طبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باشد.

 

گفتنی است، در پایان مراسم رونمایی و امضای پوستر برنامه، امضای کتاب و تقدیر از حمیدرضا ترقی، نویسنده کتاب «شرحی بر حدیث ولایت: فرآیند انقلاب اسلامی» نیز برگزار شد.

 

کد خبر 1129299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha