۹۰ درصد محور راه آهن شیراز – اصفهان، قطار با سرعت ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت سیر می کند

انصاری گفت: ۹۰ درصد محور راه آهن شیراز – اصفهان، قطار با سرعت ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت، سیر می کند که این ۲ سرعت بالاترین سرعت در ایران در تمام مناطق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد انصاری»، امروز (سه شنبه 30 آذر) در مراسم نامگذاری ایستگاه راه آهن شیراز به نام «آیت الله حائری شیرازی»، که در سالن این ایستگاه برگزار شد، گفت: راه آهن شیراز از سال 88 آغاز به کار کرد.

مدیر کل راه آهن فارس با اشاره به اینکه راه آهن فارس 24 پایانه دارد در راستای افزایش کیفیت ایستگاه ها فعالیت کردند در سال 90 به بعد یکصد پروژه سخت افزاری و نرم افزاری انجام شد، تاکید کرد: 90 درصد محور راه آهن شیراز – اصفهان، قطار با سرعت 120 تا 140 کیلومتر بر ساعت سیر می کند که این 2 سرعت بالاترین سرعت در ایران در تمام مناطق است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه های رادیویی و ارتباطی و تمام پروژه های ریلی و ناوگان در این اداره کل اجرایی می شود، اضافه کرد: برنامه های متعددی برای راه آهن فارس پیش بینی کردیم که در نهایت سه پروژه بسیار مهم در دست پیگیری است که نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم.

انصاری گفت: اولین آن تاسیس شرکت حمل و نقل ریلی است که انتظار داریم عزیزان فارس در این راستا گام بردارند، دهکده لجستیکی در منطقه ویژه هم ایجاد می شود و خطوط آنتنی و برخی فناوری های ریلی که بخشی از تولیدات آن در حال اجراست که این سه پروژه اصلی است.

وی با اشاره به اینکه تا بالغ بر 5 میلیون تن حمل بار را توان جابجایی داریم، افزود: رضایت مندی مردم در حوزه حمل بار و مسافر قابل توجه بوده و این نام گذاری امروز هم در راستای الگوسازی روی داده است.

کد خبر 1129317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha