خوشنویسی یک هنر متعالی و ایرانی-اسلامی است

قانعی گفت: هنر خوشنویسی یک هنر متعالی و ایرانی-اسلامی است که زمینه آرامش اجتماعی و رفتن به سوی تعالی را با خود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا قانعی»، امروز (سه شنبه 30 آذر) در نشست با رئیس انجمن خوشنویسان فارس گفت: هنر خوشنویسی یک هنر متعالی و ایرانی-اسلامی است که زمینه آرامش اجتماعی و رفتن به سوی تعالی را با خود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: گسترش هنر خوشنویسی موجب کاهش آسیب‌ های اجتماعی می شود و این هنر موجب آرامش بخشیدن به هنرجویان می شود.

«مجید چیزفهم دانشمندیان»، نیز در این نشست گفت: انجمن خوشنویسان فارس پویاست و دارای یکپارچگی، هماهنگی و همکاری تمام اعضا، هنرمندان و هنرجوهای این انجمن است که زمینه بالندگی و پیشرفت آن را فراهم آورده است.

رئیس انجمن خوشنویسان فارس افزود: هنر خوشنویسی از هنرهای ناملموس ایران است که در یونسکو به ثبت رسیده است و خوشنویسی، امروزه هنری ناشناخته برای جوانان و نوجوانان شده است و رسانه‌ ها، صدا و سیما و آموزش و پرورش باید در این راستا گام بردارند.

«بهروز مرامی جدیدی»، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست عنوان کرد: انجمن خوشنویسان مانند هنرمندان این رشته، ساده و آراسته، یکپارچه و یگانه، راه خود را در پیشرفت و بالندگی بیشتر پی ‌می ‌گیرد.

کد خبر 1129366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha