۱۵۱ نفر در مهرواره قرآنی طه در کردستان رقابت می‌کنند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: ۱۵۱ نفر از خانواده طلاب و روحانیون استان در مهرواره قرآنی طاها با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ حجت‌الاسلام سعید عسگری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در مراسم افتتاحیه مهرواره قرآنی طاها که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، به جایگاه قرآن از منظر رسول اکرم پرداخت و عنوان کرد: آنچه درباره قرآن از کلام پیامبر اسلام به ما رسیده این است که قرآن صرفا ویژه مجالس ختم نیست و آیات آن باید در عرصه‌های مختلف زندگی بشر رهنمون کننده و هدایت کننده باشد.

 

 

وی بیان کرد: براساس احادیث ثواب ختم قرآن چه در ماه رمضان و چه در ماههای دیگر سال با رسالت ۳۱۳ پیامبری که ابلاغ رسالت کرده‌اند برابر است.

 

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با تقدیر از استقبال بانوان طلبه در این مهرواره، بیان کرد: مسابقات طلاب و روحانیون چندین سال است در سطح استان برگزار می‌شود اما متاسفانه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل شد.

 

 

وی با اشاره به برگزاری این مهرواره در استان اظهار کرد: امسال این دوره مسابقات تحت عنوان مهرواره قرآنی طاها با شعار قرآن کتاب زندگی در سطح استان طی دو روز در شهرستان‌های سنندج و سقز برگزار می‌شود‌.

 

 

عسکری با بیان اینکه مهرواره قرآنی طاها از امروز در سنندج کلید خورده است، افزود: فراخوان این مهرواره قرآنی از آبان ماه اعلام و در بازه زمانی تعریف شده در مجموع ۱۵۱ نفر شرکت کردند.

 

 

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در ۲۵۷ نفر رشته ثبت نام و در بخش‌های مختلف شامل قرائت، ترتیل، مفاهیم، نقاشی و ...باهم به رقابت می‌پردازند.

 

 

عسکری با بیان اینکه این دوره مسابقات امسال با رعایت کامل شیوه نامه‌های کرونایی و در دو قالب حضوری و مجازی برگزار می‌شود، گفت: مهرواره طاها در دو بخش ترتیل و حفظ به صورت استانی برگزار می‌شود.

 

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان اضافه کرد: این دوره مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم هر رشته به بخش کشوری راه پیدا می‌کنند و با نفرات برتر سایر استان‌ها به رقابت می‌پردازند.

کد خبر 1129367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha