تاکید  وحیدی بر تزریق دُز سوم واکسن برای گروه‌های هدف

وزیر کشور تاکید کرد: یکی از نگرانی های جدی در خصوص شیوع سویه جدید بیماری عادی انگاری مردم است که باید در نظر داشته باشیم کنترل این ویروس در گرو تزریق دُز سوم واکسن و رعایت حداکثری پروتکلهای بهداشتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی در حاشیه نشست شهرداران کلان شهر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در  نشست مشترک با شهرداران کلان شهرهای کشور مسائل مختلف شهری مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت؛ تصریح کرد: در نشست امروز مهم ترین مسائل شهری نظیر حوزه حمل و نقل عمومی، اجرای قانون هوای پاک، نظام منابع انسانی و طرح جامع در شهرها به بحث گذاشته شد.
 

وزیر کشور با اشاره نقش و جایگاه شهرداری ها در خدمات رسانی بهینه برای شهروندان؛ گفت:  ارتقای خدمات شهری نیازمند حضور فعالانه و مسئولانه شهرداران است که بایستی با رصد و پیگیری مستمر مسائل شهری به تامین رفاه و آسایش شهروندان کمک نمایند.
 

وحیدی با بیان اینکه برخی از چالش های شهری تداخل عملکردی دستگاهها است؛ گفت: هماهنگی دستگاهها در سطح استانی ضرورتی جدی برای رفع مشکلات و افزایش خدمات شهری است و باید با کار جمعی بتوانیم امورات شهری را بهتر سامان دهیم.
 

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر ورود سویه جدید بیماری به کشور گفت: ویروس جهش یافته امیکرون از کشور امارات وارد ایران شده است و برای همین هم اکنون تمهیدات جدی در کشور برای کنترل و مهار این بیماری اندیشیده شده است.
 

وی همچنین با اشاره به محدودیت های اعمال شده برای مهار امیکرون در کشور گفت: در این خصوص قرار شد محدودیت‌های تردد برای کشورهایی که بیشتر اروپایی و آفریقایی هستند و نقطه شروع این سویه جدید بودند، اعمال شود.
 

وزیر کشور ادامه داد: برای سایر کشور ها رفت و آمد عمومی به مدت دو هفته به این کشور برقرار نیست و البته برای گروههای تجار، سرمایه گذاران، دیپلمات‌ها و کسانی که برای درمان از قبل برنامه‌ریزی کردند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سفر خواهند کرد. 
 

وحیدی تصریح کرد: همچنین ایرانی هایی که از مسیر کشورهای آفریقایی و همچنین اروپایی که با ویروس امیکرون درگیری زیاد دارند؛ وارد کشور می شوند تاکید شده که باید حتما ۲ دُز  واکسن را تزریق کرده باشند و تست PCR منفی همراه داشته باشند.
 

وزیر کشور در ادامه صحبت های خود با تاکید بر این موضوع که تزریق دز سوم واکسن ایمنی را به میزان قابل توجهی بالا می برد گفت: لازم است گروههای هدف نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام نمایند.
 

وحیدی در پایان با بیان اینکه وضعیت کنونی مدیریت  بیماری در کشور با همت مردم و مسئولان مناسب است؛ خاطر نشان کرد: نباید با بی‌احتیاطی در مقابل این سویه جدید که خیلی سریع قابل سرایت است اجازه دهیم که شرایط از کنترل خارج شود.

کد خبر 1129398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha