تداوم کمک های مومنانه از توزیع ۱۰۰هزار بسته معیشتی تا تامین جهیزیه هشت هزار نوعروس

سردار مسلمی با بیان اینکه دی ماه حدود ۱۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع می شود، گفت: تا پایان سال ۸ هزار سری جهیزیه به ارزش هرسری ۳۰ میلیون تومان در اختیاز نوعروسان نیازمند قرار داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» عصر امروز(۳۰آذر) در جلسه اعضای قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) با بیان اینکه وحدت و همدلی لازمه اقدامات جهادی است، گزارش کاری از فعالیت‌های این قرارگاه ارائه کرد.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: از اول اسفند ماه ۱۳۹۸ تا ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۹، نهضت کمک مومنانه در مازندران با استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی و بهره‌گیری از نهادها حدود ۳۲۳ میلیارد تومان جمع‌آوری و در حوزه‌های مختلف جهیزیه، بسته‌های معیشتی، البسه، پوشاک، لوازم التحریر، بسته‌های بهداشتی و غیره و در مجموع ۴۴۰ میلیارد تومان هزینه شد.

 

وی افزود: در اواسط سال ابلاغ شد که ما این بسته‌ها را به آسیب‌دیدگان از کرونا تحویل بدهیم، ۱۱۷ میلیارد تومان در حوزه اهدای ماسک و لوازم بهداشتی هزینه شد.

 

سردار مسلمی یادآور شد: از آغاز سال ۱۴۰۰ تا ۳۰ مهر ماه در عرصه‌های مختلف حدود ۱۹۱ میلیارد تومان کمک مومنانه جمع‌آوری و هزینه شد، در حوزه کرونایی هم مجموعا حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد، البته این کارها به‌جز اقداماتی است که در حوزه سلامت انجام می‌شود.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران عنوان کرد: در حوزه سلامت ما مجموعا ۱۶ کلینیک در شهرستان‌ها و یک بیمارستان در مرکز استان داریم که تاکنون ۲۱۰ هزار خدمت به مردم داده شده، بیمارستان ولایت ساری هر سه پیک زیر بار کرونا رفت که بسیاری از مراکز درمانی زیر این بار نرفتند، البته هیچ منتی بر سر مردم نیست.

 

این مسئول گفت: در این مراکز درمانی در طول این پنج دوره کرونایی حدود ۱۳ میلیارد تومان بدهی وجود دارد، اما ما همچنان برای کمک به مردم ایستاده‌ایم و اعتقاد داریم در این دوره هرچه به مردم کمک کنیم بهتر است چرا که عمده این مردم از قشر متوسط رو به پایین بوده که جامعه هدف ما همین‌ها هستند.

 

وی همچنین اضافه کرد: ما به‌واسطه شب یلدا، هفته بعثت و فاطمیه حدود ۴۱ هزار بسته معیشتی را برای مازندران از مرکز دریافت کردیم، درخواستمان از سردار سلیمانی این بود که بخشی از این کالاها را در استان خودمان تهیه کنیم تا برای استان خودمان ارزش افزوده ایجاد نکند.

 

سردار مسلمی با بیان اینکه استان مازندران ۱۱ درصد از مرغ کشور را تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: ما همین الان روزانه شاهد منجمدسازی و ذخیره‌سازی ۱۰۰ تن مرغ هستیم،در حوزه برنج به‌واسطه اینکه این استان تولیدکننده برنج است ذخیره استراتژیک داریم، اما برداشتمان از این ذخیره کم بوده درخواست برداشت از تهران را دادیم.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران اضافه کرد: برآوردمان این است که ما در این یک ماه حدود ۱۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال را بین نیازمندان توزیع کنیم، در بحث جهیزیه نوعروسان تا پایان سال ۸ هزار سری جهیزیه که حدود ۲۲ قلم است را به ارزش هرسری ۳۰ میلیون تومان آماده می‌کنیم، مجموعا ۲۴۰ میلیون تومان از طرف مجموعه سپاه آماده خواهد شد.

 

این مسئول ادامه داد: اتفاق بسیار خوبی که در استان مازندران افتاده است، این است که کمک‌های مومنانه تبدیل به یک فرهنگ شده است، هر کسی با هر وضعیتی که دارد میتواند ورود پیدا کند، همچون برگزاری یادواره شهدا که هر روستا و هر بخش به‌صورت خودجوش انجام می‌دهند، الحمدالله با یک روحیه و توان جدید پای کار آمدند.

 

کد خبر 1129408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha