جشنواره قصه گویی  در دل خانواده‌ها جا دارد/ « قصه جو» محصول بخش جستار نویسی این دوره از جشنواره قصه گویی

گودرزی دهریزی با بیان اینکه بخش جستارنویسی را برای اولین بار به جشنواره قصه گویی کانون اضافه کردیم، گفت: آثار خوبی در این بخش به دست ما رسید و محصول آن کتابی به نام «قصه‌جو» شد .

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمد گودرزی دهریزی» در اختتامیه بیست و سومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، که عصر ۳۰ آذربرگزار شد، گفت: جشنواره کانون تنها یک جشنواره نیست بلکه یک جریان دلچسب و لذت‌بخش است که در دل خانواده‌ها جا دارد. ۹ ماه پیش  که  این دوره از جشنواره به صورت مجازی شروع شد، این رویا را در ذهن داشتیم که آیا در شب یلدا و شب پایانی، قصه‌گویان را در کنارمان خواهیم داشت یا نه؟ با وجود فراز و فرودها در نهایت این جشنواره با حضور قصه‌گویان برگزار شد.

 

دبیر بیست و سومین جشنواره قصه گویی کانون  با بیان اینکه امسال جشنواره قصه گویی به صورت کاملا تفکیکی برگزار شد، عنوان کرد: دو روز اول قصه‌گویان بخش بین‌الملل به صورت حضوری و آنلاین به اجرای قصه پرداختند. قصه‌گویان خارجی تاکید داشتند که یک گواهی برای حضور در این جشنواره به آنها داده شود.

 

وی  با اشاره به اجرای قصه‌های آیینی و سنتی و قصه‌های بخش ملی بیان کرد:  در این دوره قصه‌گویی به زبان اشاره و بخش غیررقابتی را هم داشتیم .نکته قابل توجه  دیگر این بود که در جشنواره دو گروه داوری در سالن داشتیم. گروهی برای تک تک قصه‌گویان نمره می‌دادند و گروهی دیگر که منتقدان بودند و قصه‌ها را نقد کردند. اگر از بنده بپرسند سازنده‌ترین بخش جشنواره کدام بود حتماً می‌گویم جلسات نقد و بررسی. سال آینده ثمرات این  امر را خواهیم دید. قصه‌های ۹۰ ثانیه هم داشتیم که چون به دلیل تعداد زیاد در سه مرحله داوری شدند. قصه‌های صوتی را هم داشتیم که بخش جدید این دوره از  جشنواره بود که استقبال خوبی از آن شد.

 

گودرزی دهریزی اظهار داشت: رویکردم به چنین جشنواره‌هایی علمی است. بخش جستارنویسی را هم امسال برای اولین بار به جشنواره اضافه کردیم. آثار خوبی در این بخش به دست ما رسید و محصول آن کتابی به نام «قصه‌جو» شد که امروز رونمایی می‌شود.جشنواره تمام شد اما قصه و زندگی همچنان وجود دارد . تا قصه هست زندگی باید کرد.

 

بر اساس این گزارش،«سارا قصیر» که به صورت زنده و مجازی در بیست و سومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کرد، گفت: من در جنوب لبنان زندگی می‌کنم. به نظرم جشنواره شما عالی بود.

 

داور بخش بین‌الملل از کشور لبنان در بیست و سومین جشنواره قصه گویی کانون خاطر نشان کرد: من یک قصه‌گوی بین‌المللی هستم و به جشنواره‌های زیادی می‌روم. هر کجا بروم از جشنواره قصه گویی شما صحبت می‌کنم چون این رویداد نه‌تنها حرفه‌ای است بلکه اشتیاق و عشق شما را برای قصه شنیدن، می‌بینم


 

در این مراسم  مراسم از کتاب بیست‌وسومین جشنواره «قصه‌گویی» رونمایی شد. همچنین در این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره اعلام و با اهدای تندیس جشنواره از آنها تجلیل شد.

 

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پنج‌شنبه ۲۵ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون آغاز شد و پس از پنج روز با حضور قصه‌گویانی از سراسر کشور به شکل حضوری و قصه‌گویانی از پنج قاره جهان به شکل آنلاین، عصر روز سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ طی برگزاری مراسمی و با معرفی برگزیدگان به پایان رسید. دبیری این دوره از جشنواره را محمد گودرزی‌دهریزی بر عهده داشت.

 

کد خبر 1129482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha