کانون پرورش فکری جای مقدسی است

مسلمی گفت: با بیان اینکه زمانی که سیل و زلزله می آمد به استان‌ها رفتیم و قصه گفتیم، گفت: همه سفرهای ما خودش یک قصه بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «محمد مسلمی» در اختتامیه بیست و سومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد، گفت: من در سال ۷۰ با موی سیاه به کانون پرورش فکری آمدم و حالا مویم سفید است. کانون را جای مقدسی می‌دانم. پنج سال در حوادث مختلف به روستاها رفتیم و برنامه اجرا کردیم. در زمانی که سیل و زلزله می آمد به استان‌ها رفتیم و قصه گفتیم. همه سفرهای ما خودش یک قصه بود.

 

داور بخش ملی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اظهار داشت: شما برگزیدگان جشنواره قصه گویی خداوند هستید چون روایت می‌کنید. شما شاید بتوانید با قصه‌های خود کسی را خوشحال کنید و به او امید بدهید پس قدر خودتان را بدانید. اگر هدیه نگرفتید، هدیه را از خداوند خواهید گرفت.

 

بر اساس این گزارش،«سارا قصیر» که به صورت زنده و مجازی در بیست و سومین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کرد، گفت: من در جنوب لبنان زندگی می‌کنم. به نظرم جشنواره شما عالی بود.

 

داور بخش بین‌الملل از کشور لبنان در بیست و سومین جشنواره قصه گویی کانون خاطر نشان کرد: من یک قصه‌گوی بین‌المللی هستم و به جشنواره‌های زیادی می‌روم. هر کجا بروم از جشنواره قصه گویی شما صحبت می‌کنم چون این رویداد نه‌تنها حرفه‌ای است بلکه اشتیاق و عشق شما را برای قصه شنیدن، می‌بینم

 

بر اساس این گزارش، « علیرضا کاظمی» گفت: خوشحالم که در آخرین روز فصل پاییز و در آستانه شب یلدا به نمایندگی از وزارت آموزش و پرورش در اینجا هستم و افتخار حضور در جمع قصه‌گویان راپیدا کردم. این جشنواره مدارج مختلفی را طی کرده و توانسته است  جایگاه خوبی را در سطح ملی و بین‌المللی پیدا کند.

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش جشنواره قصه گویی کانون را در سطح کشور منحصربفرد دانست و افزود: جایگاه هنر همیشه در عرصه‌های مختلف ممتاز است هنر  بهترین ابزاری است که می‌تواند بهترین پیام‌ها را منتقل کند و هنر قصه‌گویی شاید رتبه بالاتری داشته باشد، چون توانمندی‌های قصه‌گویان باید زیاد باشد. قصه گویان باید آمیزه‌ای از هنرهای مختلف را داشته باشند و شنوندگان را با خود همراه کنند.  بر این اساس قصه بیشترین اثر را هم در جامعه مخاطب دارد. به یاد دارم بدون استثنا قصه‌های ظهر جمعه را از رادیو گوش می‌دادیم و لذت می‌بردیم.

 

وی با بیان اینکه تصویرسازی هنری بی‌بدیل است، عنوان کرد: وقتی به منابع دینی مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم بخش اعظم آن قصه‌هاست که به زیباترین شکل نقل شده است .بهترین الگوهای تربیتی در قرآن به شکل قصه به مردم منتقل می‌شود.

 

کاظمی  قصه و قصه‌گویی، روایت و روایتگری را یکی از نیازهای ضروری جامعه بر شمرد و گفت: ؛ امروز که شکاف‌های ارتباطاتی به دلیل حاکمیت فضای مجازی بنیان خانواده را تهدید می کند قصه‌گویی می‌تواند ارتباطات را تقویت و پیام‌های ارزشمند را به جامعه منتقل کند.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره قصه گویی دستاوردهای زیادی برای جامعه ما دارد، بیان کرد:این جشنواره باعث شکوفایی استعدادها می‌شود. با ارتباطی که بین کانون و آموزش و پرورش برقرار می‌کنیم می‌توانیم از ظرفیت‌های این رویداد استفاده کنیم. این جشنواره می‌تواند یک کارگاه علمی و آموزشی برای علاقه‌مندان به این حوزه باشد و پژوهش‌های علمی خوبی به همراه داشته باشد .

 

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: با برگزاری آیین پایانی، نباید جشنواره را پایان یافته بدانیم. زمانی می‌توانیم موفق باشیم که پس از ظهور استعدادها، آنها را برای مخاطبان تقویت کنیم. جامعه امروز ما به شدت نیازمند ارزش‌های دینی و اجتماعی قصه‌هاست. قصه‌گویی یک فرهنگ ارزشمند است که خودش بار فرهنگی بسیاری زیادی دارد.این جشنواره ظرفیت‌های بالایی دارد که می‌تواند استعدادهای بیشتری را شکوفا کند.

 

 در این مراسم با حضور سعید مجیدی، محمد گودرزی‌دهریزی، مهدی علی‌اکبرزاد و علیرضا کاظمی از کتاب «قصه‌جو» که محصول بخش جستارنویسی این دوره از جشنواره قصه گویی است، رونمایی شد.

 

در بخش بعدی مراسم از کتاب بیست‌وسومین جشنواره «قصه‌گویی» رونمایی شد. همچنین در این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره اعلام و با اهدای تندیس جشنواره از آنها تجلیل شد.

 

بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پنج‌شنبه ۲۵ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون آغاز شد و پس از پنج روز حضور قصه‌گویانی از سراسر کشور به شکل حضوری و قصه‌گویانی از پنج قاره جهان به شکل آنلاین، عصر روز سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ طی برگزاری مراسمی و با معرفی برگزیدگان به پایان رسید. دبیری این دوره از جشنواره را محمد گودرزی‌دهریزی بر عهده داشت.

 

کد خبر 1129493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha