تحریم فروش قطعات هواپیماهای مسافربری به ایران نقض صریح حقوق بشر است

دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران - ارومیه، در پیامی تحریم فروش وسایل و قطعات هواپیماهای مسافربری به ایران را نقض صریح حقوق بشر عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، در پیام تسلیت دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، مبنی بر سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران - ارومیه چنین آمده است: سانحه تلخ و دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ 727 در ارومیه و مجروحیت و درگذشت جمعی از هموطنان گرامی موجب تاثر شدید و اندوه فراوان شد.


دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشراسلامی این حادثه جانسوز را به خانواده محترم جانباختگان و عموم مردم کشورمان تسلیت گفته و بررسی علل وقوع این حادثه، ارایه گزارش کامل آن به مردم و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از حوادث مشابه را در اسرع وقت از مسئولان ذی‌ربط خواستار شد.


دفتر شمالغرب کمیسیون حقوق بشراسلامی حق حیات را اولین شرط حقوق بشر عنوان کرد و در پیام خود آورده است: تحریم فروش وسایل و قطعات هواپیماهای مسافربری به ایران از دلایل عمده ایجاد نقص بی شمار فنی و سقوط هواپیماهای مسافربری در ایران است و بدین وسیله لغو تحریم ارایه قطعات هواپیما به ویژه هواپیمای مسافربری که مسافران اعم از داخلی و خارجی از آن استفاده می‌کنند، ضرورت دارد و تحریم این قطعات را جدی‌ترین نقض حقوق بشر ایرانیان است.


این دفتر در بخش پایانی پیام خود، از خداوند متعال برای کلیه بازماندگان صبر جمیل و برای درگذشتگان غفران الهی و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت دارد.


پایان پیام/

 

کد خبر 11295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha