برگزاری مسابقات قرآنی زمانی موثر خواهد بود که مشارکت مردمی در آن باشد

داور بین‌المللی قرآن کریم با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات قرآنی زمانی موثر خواهد بود که مشارکت مردمی در آن باشد، گفت: یکی از عوامل ترویج مسابقات قرآنی، حضور مردم در مسابقات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمدرضا ستوده‌نیا» داور بین‌المللی و از اساتید قرآن کریم با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن کریم باعث می‌شود تا جوانان و نوجوانان به فکر ارتقای سطح تلاوت و حفظ خود باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات زمانی موثر خواهد بود که مشارکت مردمی در آن باشد، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر مسابقات قرآنی به‌صورت استودیویی برگزار و از تلویزیون پخش می‌شد؛ این نوع برگزاری برای داوران هم سخت بود و قوانین مسابقات، تحت‌الشعاع قوانین ضبط تلویزیونی قرار می‌گرفت.
 
این داور بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه اوایل انقلاب اسلامی مشارکت و حضور مردم در مسابقات قرآنی فوق‌العاده بود، تاکید کرد: یکی از عوامل ترویج مسابقات قرآنی، حضور مردم در مسابقات است.
 
ستوده‌نیا با بیان اینکه متاسفانه قاریان قرآن نتوانستند، پیام قرآن را به مردم منتقل کنند، افزود: یکی از دلایل این امر، این بوده که قرآن به زبان عربی است و مردم کمتر متوجه محتوا می‌شوند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید طرحی نو به اجرا گذاشت تا مردم اقبال بیشتری نسبت به قرآن نشان دهند.
 
مرحله نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۹ آذر تا سوم دی در دو بخش خواهران و برادران به‌صورت حضوری (با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی) در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 1129508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha