ایجاد اشتغال برای بانوان ملایر توسط کانون فرهنگی و هنری صیاد شیرازی  نازول ملایر

ترکاشوند گفت: کانون فرهنگی و هنری صیاد شیرازی ملایر با برگزاری دوره های آموزش قالیبانی، اجرای طرح «هدی»و حوزه های صنایع دستی تا کنون برای تعدادی زیادی از بانوان و جوانان کار آفرینی و اشتغال زایی ایجاد کرده است .

«جعفر ترکاشوند»در گفت وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت:کانون صیاد شیرازی که سال ۱۳۸۱ تاسیس شده  در حال حاضر نیزبیش از  ۸۰۰  نفر عضو دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید صیاد شیرازی روستای نازول ملایر با بیان اینکهکانون فرهنگی و هنری شهید صیاد شیرازی نازول ملایر به عنوان یکی از سه کانون معین در شهرستان ملایر است افزود: این کانون از زمان تاسیس تا کنون در حوزه های مختلف فعالیتهای خوبی را به ثبت رسانده است

 

 وی  با اشاره به اینکه با توجه به تعداد بالای اعضای این کانون فعالیت ها نیز در حوزه های مختلف گسترده بوده تصریح کرد: یکی از حوزه های این کانون بحث اشتغال زایی و کار آفرینی است که در حوزه قالیبافی  حدود 20 سال است که  کارگاه های آموزشی توسط کانون برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این راستا همه ساله کارگاه های آموزشی قالیبانی برای بانوان برگزار می‌شود افزود: در این راستا دوره های آموزشی 3 تا چهار ماهه را برای بانوان داریم و حدود 80 نفر در طول سال از این دوره های آموزشی بهرمند می‌شوند.

ترکاشوند افزود: این کارگاه ها به همت کانون و با همکاری فنی و حرفه ای و ... در روستاهای مختلف برگزار می شود که بعد از موفقیت افراد در آزمون  نیز مدرک به آنها داده می شود

 وی افزود: به صورت میانگین از ابتدا تا کنون حدود یک هزار و 600 نفر در این دوره ها  آموزش دیده اند.

وی با بیان اینکه بعد از آموزش و اعطای مدرک کار آموزان می تواتند با کمک سایر نهادها برای خود اشتغال  داشته باشند افزود: بازار یابی و فروش فرش های تولید شده و همچنین  پیگیری اعطای تسهیلات به این افراد ار از برنامه های ما برای کمک به کار آموزان بعد از اتمام دوره آموزشی بوده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید  صیاد شیرازی روستای نازول ملایر با بیان اینکه بسیاری از این افراد در ان زمینه برای خود اشتغال زایی دارند گفت: تعدادی هم بیمه شده و یا از این حوزه در راستای بیمه قالیبافان بازنشسته شده اند

وی  همچنین به سایر حوزه های  اشتغال زایی توسط این کانون اشاره کرد و گفت:  در راستای ترویج فرهنگ کتابخوابی در حوزه فرهنگی نیز برپایی نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی  در روستاهای مختلف، مساجد، دانشگاه ها و.. نیز از دیگر طرح های ابن کانون است که در این زمینه در قالب طرحی با عنوان طرح «هدی»  با همکاری انتشارات قم، تهران و اصفهان کناب ها به صورت نمایشگاه در اختیار افراد جوان جویای کار قرار می گیرد

 وی اضافه کرد: در این زمینه  حدود   5نفر به صورت مستمر فعالیت دارند که با ایجاد نمایشگاه  و یا فروشگاه کتاب در مناطق مختلف شهرستان برای تعدادی از جوانان اشتغال ایجاد شده است .

ترکاشوند گفت: همچنین در حوزه برق قدرت و برق صنعتی و صنایع دستی ، مینا کاری، کار روی  سفال ، منبت کاری و.. نیز با همکاری فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی تا کنون دوره های آموزشی را برگزار کرده ایم که در این راستا نیز تعدادی از جوانان  بعد از گذراندن دوره های آموزشی و گرفتن مدرک توانسته اند در این رشته ها برای خود اشتغال ایجاد کنند.

کد خبر 1129598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha