اجرای طرح کشت قراردادی در ایلام طی  سال جاری

مدیرکل تعاون روستایی ایلام با اشاره به اجرای طرح کشت قراردادی در ایلام در سال جاری، گفت: با این طرح محصولات کشاورزان تضمینی خرید می شود.

«محمدناصر ناصری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: به دلیل اینکه کشاورزان استان ممکن است در فصل کاشت توان تامین نهاده ها و سایر اقداماتی از قبیل بیمه و... نداشته باشند، سازمان تعاون روستایی با اجرای طرح کشت قراردادی این مشکل را برای کشاورزان برطرف کرده است.


وی افزود: محدودیتی در اجرای این طرح وجود ندارد و تمامی روستائیان و کشاورزان دارای زمین آبی و دیم می توانند در این طرح ثبت نام کنند.


ناصری یادآور شد: تا امروز حدود ۱۱ هزار هکتار کشت قراردادی در استان با کشاورزان استان منعقد شده است.


مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: این کشت قراردادی یک انگیزه برای افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی در استان است، چرا که چنانچه تولیدات کشاورزان بیشتر از ۴ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول در اراضی آبی و یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول در اراضی دیم باشد، مشمول دریافت جایزه می شوند.


ناصری ابراز کرد: در این طرح با در اختیار قراردادن نهاده های کشاورزی به کشاورز و همچنین خرید تضمینی محصولات، کشاورز تمرکز خود را بر روی تولید گذارد و  می تواند افزایش عملکرد داشته باشد.


وی بیان کرد: طرح روستا بازار نیز برای فروش محصولات و صنایع دستی روستائیان با هدف حذف واسطه ها در استان اجرا شده است.


ناصری خاطرنشان کرد: شبکه تعاونی و روستائیان می توانند محصولات خود را با هماهنگی شبکه تعاونی در این روستا بازارها عرضه کنند، محصول زنبورداران استان، صنایع دستی زنان روستایی و سایر تولیدات کشاورزی در سطح شبکه در محل این روستابازارها مستقیم از تولید به مصرف عرضه می شود.

کد خبر 1129599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha