حداقل دریافتی معلمان در طرح رتبه بندی به ۱۰ میلیون تومان می رسد

محمدبیگی گفت: در صورت اجرای طرح رتبه بندی معلمان، حداقل دریافتی معلمان به ۱۰ میلیون تومان می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در آیین افتتاح صندوق امداد ولایت شهید حمید سیاهکلی مرادی که امروز (چهارشنبه 1 دی) در آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین برگزار شد، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به عدل و احسان فرمان داده است و عدل در زندگی شخصی و اجتماعی اهمیت بسیاری دارد و از وظایف حاکمیت و مسئولان است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احسان هم در سطوح مختلف اجتماعی و معنوی اهمیت بسیاری دارد و یکی از موارد حفظ و نگاهداشت سرمایه اجتماعی و ارتقا آن، فرهنگ عطوفت و مهربانی، ایثار و امداد است.

 

وی عنوان کرد: کسانی که اهل کمک کردن به سبدخانوارهای نیازمند و اهل اکرام ایتام هستند و سفره اطعام پهن می کنند و آنها که از جان خود  ایثار می کنند، کسانی هستند که بر اساس آیات قرآن کریم مشمول رزق الهی می شوند و همه کسانی که توفیق پیدا کرده و احسان و اکرام داشتند، تجربه کرده اند با این کار گره های زندگی شان باز می شود.

 

محمدبیگی اعلام کرد: از جمله بهترین کارها نزد خداوند متعال خدمت به خلق است و از مظاهر خدمت به خلق راه اندازی مرکز نیکوکاری و کمک مومنانه برای امداد به کسانی است که امروز نیاز به کمک دارند.

 

وی تأکید کرد: در حدیثی از امام موسی کاظم (ع) آمده است خداوند در زمین بندگانی دارد که برای برآوردن نیازهای مردم می کوشند، اینها ایمنی یافتگان روز قیامت هستند؛ کسانی که امروز نیازهای مردم را در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم ها برآورد می کنند و در این امر پیشرو هستند، از پل صراط عبور کرده و رضوان الهی را خواهند دید.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: مثال این موضوع شهدا هستند که شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله این شهداست که امروز ما بعد از مکتب امام (ره)، مکتب ایشان را برای تمام آزادگان و دلدادگان حق و حقیقت به عنوان الگو می دانیم و احسان فقط در دایره پول و کمک مادی نیست و احسانی که شهدا در حق بشریت کردند، بی نظیر است.

 

وی تصریح کرد: در تحریم ها ما رشد بسیاری داشتیم و به دلیل سختی ها، افتتاح مراکز نیکوکاری، کارخانجات جدید و مراکز واکسن سازی متعدد را داشتیم که اینها نشان می دهند وقتی نیازمند می شویم برای رفع آن تلاش می کنیم و اینها ظرفیت های شکوفا شده در دوران سخت اقتصادی است که باید به فال نیک بگیریم.

 

محمدبیگی ادامه داد: کسی که بتواند جهاد جانی و مالی انجام دهد، این فرد کسی است که ایثارگری کرده است و این ایثار باید در جامعه ترویج شود و بهترین جا برای ترویج این مهم اموزش و پرورش است و معلمان، مربیان و مدیران بهترین الگو برای ترویج این احسان هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: 24 آذر سال جاری بعد از 10 سال بلاتکلیفی طرح رتبه بندی معلمان تعیین تکلیف شد و با رأی بیش از 180 نماینده این رتبه بندی به تصویب رسید و 125 هزار میلیارد ریال برای اجرای 6 ماهه این قانون در نظر گرفته شده است که با توجه به بودجه انقباضی این رقم عدد خوبی است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت اجرای این طرح حداقل دریافتی معلمان به 10 میلیون تومان می رسد که ان شاالله با اجرایی شدن این قانون بتوانیم شور و نشاط در بدنه آموزش و پرورش ایجاد کنیم و خلاقیت معلمان بالا رود و فکرشان از مسائل معیشتی آزاد شود و قشر تربیت کننده نسل آینده با خیال راحت به حوزه علم، پژوهش، تربیت و پرورش فکر کرده و نظام آموزشی را سیراب کنند.

 

وی یادآور شد: امروز نباید دغدغه معیشتی معلمان باعث شود فرزندان ما نتوانند آموزش خوبی ببینند البته ما برای تمامی اقشار تدوین طرح های افزایش دریافتی حقوق و مستمری را حس می کنیم و باید این امر صورت گیرد اما این پیشایی سپاه تربیت، معلمان در اولویت قر ار دارند که امیدواریم از این قشر حمایت خوبی داشته باشیم.

 

کد خبر 1129609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha