۳۰ تُن زرشک از زرشکاران خراسان جنوبی خریداری شد

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح خرید حمایتی با قیمت ۶۵ هزار تومان از ۲۵ آذرماه تاکنون ۳۰ تُن زرشک به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است و این طرح تا پایان دی ماه ادامه دارد.

«وحید ضیائیان احمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: از 25 آذر ظرح خرید تضمینی زرشک در بیرجند و قاین آغاز شد و پس از آن شاهد راه اندازی این مراکز در سربیشه و زیرکوه بودیم.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر هفت مرکز اصلی در خراسان جنوبی جهت خرید تضمینی زرشک فعال هستند، افزود: در این راستا یک مرکز در سربیشه، 2 مرکز در بیرجند و 2 مرکز در قاین و یک مرکز در زیرکوه به صورت پاره وقت فعال است.

 

وی با اشاره به قیمت خرید تضمینی زرشک خراسان جنوبی گفت: حداکثر قیمت خرید زرشک در استان 65 هزارتومان برای زرشک معمولی تعیین شده و متوسط قیمت تاکنون 60 هزار تومان بوده است و در بازار بیرجند نیز همین قیمت وجود دارد.

 

ضیائیان احمدی با بیان اینکه خرده مالکان زرشک بیشترین مراجعه کنندگان به مراکز خرید بوده اند، ادامه داد: تاکنون 350 نفر به مراکز مراجعه کرده اند و 30 تُن زرشک به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون تومان خریداری شده است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی عنوان کرد: فعالیت مراکز خرید تضمینی و حمایتی زرشک تا پابان دی ماه ادامه دارد و اگر اعتبار لازم تامین شود این طرح تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه گفت: زرشک خریداری شده از کشاورزان استان به تهران ارسال می شود و به دنبال بازارهای دیگر هستیم و پول کشاورزان ظرف یک ماه پرداخت خواهد شد.

 

ضیائیان احمدی با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان این است که قیمت را در بازار افزایش دهیم تا دوباره قیمت بر نگردد، بیان داشت: باید روی فرآوری و بازار مصرف داخلی و خارجی زرشک بیش از این کار شود و این موضوع نیازمند حضور شرکت های دانش بنیان است و اگر همه کمک کنند قیمت گذاری در داخل استان انجام خواهد شد.

کد خبر 1129620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha