اساس کار شهرداری تقویت حوزه حمل و نقل و خدمات شهری است

ارجائی گفت:اساس کار مدیریت شهری تقویت حوزه حمل ونقل و خدمات شهری است و بقیه حوزه ها پشتیبان هستند، لذا کار ما باید متمرکز بر ماموریت ذاتی شهرداری باشد، زیرا از ما پذیرفته نیست که برفی بیاید، معبری بسته باشد و یا سیلی بیاید و ما زمین گیر شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید عبدالله ارجائی» امروز(۱ دی) در مانور آغاز عملیات زمستانه خدمات شهری افزود: سازمان پهن پیکر شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی وظایفی ذاتی دارد که در کنار آن انتظاراتی نیز از شهرداری وجود دارد، البته ما منکر انتظارات از شهرداری نیستیم و در حد توان به آنها پاسخ خواهیم داد، در حوزه وظایف ذاتی دو بخش، حمل ونقل و خدمات شهری را داریم که از اهمیت بسیار بالا و استراتژیکی برخوردار بوده و از اساسی ترین ماموریتهای شهرداری هستند که هیچگونه کوتاهی در این زمینه از ما پذیرفتنی نیست.

 

شهردار مشهد تصریح کرد: مردم عزیز به خدمات حوزه گسترده خدمات شهری و حمل ونقل به صورت روزانه بلکه ساعتی نیازمند هستند و فعالیت ما در این حوزه ها برایشان بسیار مهم بوده و دائم آن را رصد می کنند زیرا تاثیر مستقیمی بر زندگی روزانه شان دارد.

 

ارجائی ادامه داد: در ابتدای کار به همکارانم اعلام کردم که اساس کار مدیریت شهری تقویت حوزه حمل ونقل و خدمات شهری است و بقیه حوزه ها پشتیبان این دو حوزه عظیم هستند، لذا کار ما باید متمرکز بر ماموریت ذاتی شهرداری باشد، زیرا از ما پذیرفته نیست که برفی بیاید، معبری بسته باشد و یا سیلی بیاید و ما زمین گیر شویم.

 

وی با بیان اینکه اولویت باید با مدیرت بحران باشد، اظهارکرد: هیچ چیزی از مدیریت بحران اولویت بیشتری ندارد؛ زیرا خسارت ناشی از آماده نبودن ما در مقابل بحران بسیار زیاد و در بیشتر موارد جبران ناپذیر خواهد بود، از معاونت عمران،خدمات شهری و مدیریت بحران می خواهم که کمیته ای تشکیل دهند و به سرعت موارد را شناسایی و آن ها را رفع کنند.

 

شهردار مشهد به برگزاری مانور عملیات زمستانه حوزه خدمات شهری اشاره و اضافه کرد: امیدواریم زمستان امسال شاهد بارش های خوبی در مشهد باشیم، لذا آمادگی و حضور در صحنه نیروهای خدمات شهری چه در حوزه های آبگرفتگی و چه حوزهای بازرسی و نظارت آتش نشانی از اماکن پرخطر برای پیشگیری از گاز گرفتگی و آتش سوزی بسیار مهم است.

 

شهردارمشهد به هماهنگی های بین بخشی مدیریت شهری با سایر دستگاه های خدمات رسان اشاره و خاطرنشان کرد: از معاونت خدمات شهری می خواهم که به سرعت کمیته خدمات شهری ستاد خدمات سفر را تشکیل داده و تمامی دستگاه های مرتبط از جمله هلال احمر، پلیس راه و راهور و سایر مجموعه ها را دعوت کنند و برنامه ریزی های لازم را برای میزبانی از زائران علی بن موسی الرضا(ع) در پایان سال را انجام دهند.

 

وی ادامه داد: عید امسال احتمالا اولین عید پسا کرونا باشد و به گفته کارشناسان پیک ویروس جدید نیز به فضل خدا مرگ و میر و بستری بالایی نخواهد داشت و می توان آن را مدیریت کرد، لذا به نظر می رسد عید مردم به سفر بروند.

 

کد خبر 1129626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha