با هتاکان به دین اسلام و پیامبر(ص) برخورد شدیدی خواهیم کرد

نخست وزیر پاکستان گفت: با ظالمانی که به نام دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) ظلم می کند برخورد شدیدی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» ، عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: با ظالمانی که به نام دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) ظلم می کند برخورد شدیدی خواهیم کرد.
وی گفت: تا زمانی که من زنده هستم اجازه نمی دهم حادثه ای مانند فاجعه سیالکوت رخ دهد و دست اندرکاران این فاجعه به هیچ عنوان آزاد نخواهند شد.
وی این اظهارات را طی سخنانی در مراسمی که به یاد پریانتا کومارا، مدیر سریلانکایی در کاخ نخست وزیری  در اسلام آباد جهت تسلیت به خانواده داغدار پریانتا کومارا که پس از متهم شدن به توهین به مقدسات توسط گروهی خشمگین در جریان فاجعه سیالکوت کشته شد، بیان کرد.
در این مراسم به ملک عدنان، ]براساس برخی از علما وی شیعه است و نام اصلی وی ملک عدنان جعفری است[ شهروند پاکستانی که جان خود را در خطر انداخته و برای نجات پریانتا کومارا، مدیر سریلانکایی سعی و تلاش کرد، گواهی قدردانی اهدا گردید.
فواد چوهدری وزیر اطلاعات پاکستان، غلام سرور خان، فرماندار پنجاب، علامه طاهر اشرافی و عثمان دار دستیاران ویژه و سفیر سریلانکا نیز در این مراسم حضور داشتند.
در مراسم مذکور از مالک عدنان به دلیل تلاش های وی برای نجات جان یک شهروند سریلانکایی قدردانی شد. 
نخست وزیر گفت: به ملک عدنان مدال شجاعت در 23 مارس ]در جشن روز ملی[ اعطا می شود. ما به شجاعت ملک عدنان افتخار می کنیم، قدرت اخلاقی بیش از قدرت بدنی است. امیدواریم جوانان وقتیکه ملک عدنان را می بینند، حسس می کنند که چطور مردی که در مقابل حیوانات وحشی ایستاده است.
عمران خان در این مراسم گفت: فاجعه سیالکوت همه ما را تکان داد و بعد از این حادثه دلخراش با دیدن ملک عدنان بسیار خوشحال شدیم و دست اندرکاران فاجعه سیالکوت در امان نخواهند بود. 
نخست وزیر پاکستان گفت: من تصمیم گرفته ام و اعلام می کنم کسانی که دین اسلام را برای اهداف خود استفاده می کند برخورد شدیدی خواهم داشت. تمام جهان و از جمله پاکستان این ظلم را در سیالکوت تماشا کرد، حالا تصمیم گرفتیم با دست اندرکاران این فاجعه برخورد شدیدی نمائیم و هرگز اجازه ندهیم چنین حوادثی دیگر تکرار شود. همه ملت از فاجعه سیالکوت بسیار ناراحت است و حیف است که به نام پیامبری ظلم شده که "رحمت لعالمین" است. مقرر شده است که اگر کسی بخواهد با نام اسلام و پیامبر اکرم (ص) قانون را به دست خود بگیرد، در امان نخواهد ماند.
وی گفت: پیامبر اکرم (ص) ما برای همه بشریت جهان به عنوان رحمت مبعوث شدند و اسلام با زور شمشیر در جهان گسترش نیافته، بلکه پیامبر اکرم (ص) با اخلاق خود انقلاب فکری آوردند.
وی افزود: دولت پیامبر اکرم (ص) در مدینه مبتنی بر انسانیت و عدالت بود، جنگل ها قانون قدرت دارند، در جامعه حیوانات جایی برای ضعیف نیست، جوامع انسان ها مبتنی بر شفقت، عدالت و مهربانی هستند. قوت اخلاقی بیش از قوت جسمانی است و دولت پیامبر اکرم (ص) در مدینه بر همین اصول استقرار یافته است.
عمران خان گفت: عدالت در جامعه انسانها برقرار است، پیامبر اکرم (ص) ما در مدینه مسئولیت طبقه ضعیف را بر عهده گرفت، در جامعه مدینه وی منبع رحمت و عدالت بودند.
وی گفت: این چه عدالتی است که خودتان متهم کردی و خود تان کشتید؟ در هیچ جامعه ای این اتفاق نمی افتد.
نخست وزیر گفت: اگر قضات و وکلا ] به دلیل ترس مردم [ به چنین مواردی رسیدگی نکنند، چه کسی از آن را دفاع می کند. جامعه تجاری سیالکوت 100000 دلار برای خانواده پریاناتا کومارا جمع آوری کرد. حقوق نیز همیشه به خانواده داغدار وی پرداخت خواهند شد.
عمران خان گفت: همه ملت عاشق پیامبر اکرم (ص) است، ما باید سیره پیامبر اکرم (ص) را دنبال کنیم، اگر ما سیره پیامبر اکرم (ص) را  بخوانیم، هیچکس جرأت نمی کند چنین وحشیگری را انجام دهد.
وی گفت: به همین دلیل ما مرکز "رحمت للعالمین (ص)" را ایجاد کردیم، باید به فرزندان و خانواده خود در مورد زندگانی پیامبر اکرم (ص) مطلع کنیم تا بدانند پیامبر اکرم (ص) ما چقدر بزرگترین و مهربان ترین مرد جهان بودند.
وی همچنین گفت: پاکستان تنها کشوری در جهان است که به نام اسلام ساخته شده است، اما پاکستانی های خارج از کشور به دلیل چنین حرکت های وحشیانه نمی توانند خود را به عنوان پاکستانی معرفی کند. 
وی تصریح کرد: تا زمانی که من زنده هستم انشاءا... اجازه نمی دهم چنین اتفاقاتی بیفتد.

کد خبر 1129699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha