۲۷ هزار کودک در خراسان جنوبی غربالگری بینایی شدند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ هزار و ۵۴۵ کودک ۳ تا ۶ سال در استان غربالگری بینایی شدند که از این تعداد یک هزار و ۲۴۵ کودک جهت شناسایی دقیق تر و بررسی های تکمیلی به بینایی سنج ارجاع شده اند.

«علی عرب نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: تنبلی چشم یک اختلال بوده که اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: سن طلایی درمان تنبلی چشم قبل از پنج سالگی است و اگر شناسایی و مداخلات درمانی به موقع انجام نشود منجر به کم‌بینایی و حتی نابینایی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 27 هزار و 545 کودک ۳ تا ۶ سال در استان غربالگری بینایی شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 245 کودک جهت شناسایی دقیق تر و بررسی های تکمیلی به بینایی سنج ارجاع شده اند و سهم تعیین شده از سوی بهزیستی کشور در پوشش کودکان زیر ۶ سال برای استان ۳۷ هزار نفر است.

 

عرب نژاد تعداد مراکز دائمی غربالگری بینایی کودکان در استان را ۴۴ پایگاه فعال اعلام کرد و گفت: از ابتدای آبان‌ماه ۶۸۰ مرکز غیردائمی نیز برای ارائه خدمات به مراجعان کار غربال را انجام می‌دهند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمامی مراکز مثبت زندگی در سطح استان آماده انجام تست بینایی هستند، افزود: خانواده‌ها هیچ‌گونه نگرانی در بحث کرونا برای مراجعه به موقع کودکان خود نداشته باشند، چراکه علاوه بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هنگام انجام تست هیچ گونه تماس فیزیکی با کودک برقرار نشده و کار تست با دستگاه‌های پیشرفته و با فاصله انجام می‌شود.

 

وی در پایان عنوان کرد: این برنامه تا ۱۵ اسفندماه سال جاری ادامه دارد و امیدواریم با اطلاع‌رسانی مطلوب و مراجعه به موقع خانواده‌ها شاهد پوشش صد درصدی کودکان ۳ تا ۶ سال واجرای کامل برنامه در استان باشیم.

 

 

کد خبر 1129757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha