۱۲ مورد حکم تخریب در اراضی کشاورزی آستارا اجرا شد

کارجویان گفت: ۱۲ مورد حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی شهرستان آستارا اجرا شد.

«ساسان کارجویان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: برخی افراد سودجو و فرصت طلب به صورت غیرقانونی اقدام به حصارکشی، فنس کشی و احداث انبار، بنای ساختمانی و آلاچیق در اراضی کشاورزی شهرستان آستارا کرده بودند.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا با بیان‌اینکه در این راستا ۱۲ مورد حکم قلع و قمع به حدود ۲ هزار و ۱۲۵ متر مربع از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان اجرا شده است، افزود: حکم‌های قلع و قمع در روستاهای بخش مرکزی و لوندویل اجرا شد.

 

وی تصریح کرد: قلع و قمع بناهای احداثی در اراضی کشاورزی با رای قطعی دادگستری و با مشارکت دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مربوطه اجرا شد.

 

کارجویان ارزش پرونده‌های قلع و قمع شده را پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید با هرگونه زمین‌خواری، تغییر کاربری، تعرض، تخریب و تصرف اراضی ملی با قاطعیت برخورد کنند و اجازه ندهند پدیده ساخت غیرمجاز در شهرستان آستارا انجام شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: مهم‌ترین دغدغه ما تغییر کاربری اراضی کشاورزی به شکل غیرمجاز است که انتظار می ‌رود افرادی که می‌خواهند در خارج از طرح هادی روستایی  نسبت به احداث بنایی در اراضی کشاورزی اقدام کنند باید استعلام‌های لازم را از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انجام دهند تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.

کد خبر 1129769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha