اعلام برنامه های دومین سالگرد شهادت حاج قاسم/ درخواست تعطیلی رسمی ۱۳ دی ماه برای شهر کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اعلام برنامه های دومین سالگرد شهادت حاج قاسم اعلام کرد: درخواست تعطیلی رسمی روز ۱۳ دی ماه، سالروز شهادت حاج قاسم، خاص شهر کرمان را مطرح و مکتوب کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، صبح پنجشنبه(2 دی) در نشست خبری اعلام برنامه های دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی با اشاره به اینکه فرآیندی برای حوزه فرهنگ قائل هستیم؛ گفت: برای من سخت است که به عنوان مرید و بچه های حاج قاسم و به عنوان فردی جامانده، در فراق او ستاد سالگرد را مدیریت کنم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله و رییس ستاد دومین سالگرد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی استان کرمان با تأکید بر معرفی اندیشه های حاج قاسم به جامعه تصریح کرد: شهید سلیمانی را باید با فضائل او و نه فرماندهی و سرلشکری او معرفی کنیم.

 

 

 

وی مبنای کار حاج قاسم را آبروداری و دست گیری دانست نه مچ گیری؛ تصریح کرد: منظور از مدرسه و مکتب، قطب نما است.

 

 

شهید سلیمانی به عنوان عمل گراترین شخصیت در تراز انقلاب اسلامی

 

سردار معروفی از شهید سلیمانی به عنوان عمل گراترین شخصیت در تراز انقلاب اسلامی یاد کرد و با اشاره به اینکه اما خیلی ها در حق حاج قاسم جفا کردند؛ ادامه داد: مکتب حاج قاسم از نظر من مکتب پاکیزگی و صبر و زمان شناسی و عشق به خدا و اهل بیت و ولایت و مردم است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه مکتب حاج قاسم اصرار بر اصول و بی توجهی به حاشیه، مراقبت زبان و قلم و تحلیل و مکتب عمل گرایی در تراز انقلاب اسلامی است؛ به برگزاری موفقیت آمیز برنامه های نخستین سالگرد در استان اشاره کرد.

 

 

برنامه های هفته مقاومت با شعار «مرد میدان» و از  10 تا 16 دی ماه برنامه ریزی شده است

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: شعار امسال هفته مقاومت با شعار سال گذشته «مرد میدان» است که برنامه ها از 10 تا 16 دی ماه برنامه ریزی شده و همه برنامه ها رویکرد مردمی دارد.

 

 

وی تمرکز زدایی از برنامه ها در مرکز استان و پیش بینی برنامه ها در شهرستان ها؛ افزود: برنامه ها در مرکز استان در مصلی، گلزار شهدا، بیت الزهرا و 14 مسجد اسوه برگزار می شود.

 

 

امکان اسکان روزانه 17 تا 20 هزار نفر زائر در کرمان فراهم شد

 

سردار معروفی در خصوص پذیرایی از زائران حاج قاسم از فراهم شدن امکان اسکان روزانه 17 تا 20 هزار نفر در کرمان خبر داد که 90 درصد این امر مردمی است؛ اظهار کرد: البته ما تابع ستاد کرونا هستیم که در صورت محدودیت ها، مراسم را محدود و جمعیت را مدیریت می کنیم.

 

 

وی افزود: 171 برنامه در هفته مقاومت برگزار می شود که عمده آن، برنامه های مهم و 10 برنامه ویژه است و قبل از سالگرد اقداماتی برای فضاسازی هفته مقاومت انجام شده که گردهمایی سران عشایر سه استان کرمان، سیستان و هرمزگان، شب خاطره، سالروز زلزله بم در 5 دی ماه با بررسی نقش شهید حاج قاسم در زلزله بم که درباره آن صحبت نشده، برگزاری مراسم 9 دی با محوریت بصیرت و حاج قاسم از جمله آن است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه یادواره شهید پورجعفری در 7 دی ماه از دیگر برنامه های قبل از هفته مقاومت است؛ تصریح کرد: برنامه های هفته مقاومت با دعای کمیل سراسری در گلزار شهدا آغاز و با دعای ندبه سراسری تمام می شود.

 

 

ویژه برنامه «ساعت شهادت» از گلزار شهدای کرمان در ارتباط مستقیم با چهار حرم مطهر برگزار می شود

 

وی از برگزاری ویژه برنامه «ساعت شهادت» و در ارتباط مستقیم با حرم های مطهر امام رضا علیه السلام، حضرت معصومه سلام الله علیها، احمدبن موسی و حضرت عبدالعظیم علیهماالسلام خبر داد و گفت: یادواره شهدای حادثه تشییع هم 13 دی ماه در گلزار شهدا برگزار می شود.

 

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه برنامه های روزانه گلزار شهدا هم از 9 تا 17 دی ماه برگزار می شود و در بیت الزهرا به مدت 20 شب در حال برگزاری است؛ از حضور حجج اسلام رفیعی، پناهیان و عالی در برنامه های ایام سالگرد خبر داد.

 

 

وی با اشاره به اینکه در هفته مقاومت همه روزه از 9 تا 11 و 15 تا 17 برنامه هایی در بیت الزهرا اجرا می شود؛ در خصوص برنامه های مصلی هم از تجلیل از مدافعان سلامت، گردهمایی تقریب مذاهب و روحانیون، همایش بین المللی مقاومت، گردهمایی فرزندان شهدا با حضور هزار نفر، گردهمایی نخبگان و دانش آموزان و دانشجویان، گردهمایی بانوان، گردهمایی یاران حاج قاسم، همایش گردشگری مقاومت و اجلاسیه پایانی در مصلی با رونمایی از تالار {فرهنگی} شهید سلیمانی نام برد.

 

 

 فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برگزاری ویژه برنامه های همایش عشایر در رابر، مدافعان حرم و اجتماع فاطمیون در رفسنجان، یادواره شهید حاج قاسم در شهربابک، سیرجان، بم و زرند به صورت ملی و در بقیه شهرستان ها، برنامه اصلی به صورت استانی و بعضاً با حضور شخصیت های کشوری است.

 

 

اقدامات خدمت رسانی به مردم پیش بینی شد

 

وی با اشاره به اینکه اقدامات رسانه ای خوبی نیز انجام شده و 705 عنوان برنامه در کمیته رسانه و فضای مجازی پیش بینی شده؛ اظهار کرد: در زمینه اقدامات عملی برای مردم هم رزمایش کمک های مؤمنانه با توزیع 25 هزار بسته معیشتی، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و 400 مسکن مددجویی روستایی، افتتاح 63 پروژه آبرسانی در رابر، آزادی 63 زندانی غیرعمد، اعزام تیم های پزشکی طرح شهید رهنمون، نذر خون، توزیع 620 سری جهیزیه، کلنگ زنی و افتتاح کارگاه اشتغالزایی در روستاها و هر روستا یک پروژه و...از جمله این اقدامات است.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه معرفی کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام حق حاج شهید و حق استان کرمان است؛ افزود: همچنین درخواست تعطیلی رسمی روز 13 دی ماه خاص شهر کرمان را مطرح و مکتوب کردیم و استاندار هم قول پیگیری دادند.

 

 

رییس ستاد دومین سالگرد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی استان کرمان از تدارک ویژه برنامه هایی برای بزرگداشت شهدای حادثه تشییع شهید سلیمانی هم خبر داد و در ادامه توضیحاتی هم درباره هزینه کرد برنامه های سالگرد داد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: امسال چون برنامه ها کلاً مردمی است نیازی به بودجه بنگاه های اقتصادی برای مراسم سالگرد نداریم؛ البته ستاد راهبردی شهید سلیمانی در کرمان مصوبه ای داشت تا از شرکت ها پول بگیریم اما ما با بررسی مردمی کردن کار، دیدیم نیاز به این هزینه ها نداریم.

 

 

هزینه کرد برنامه های سالگرد مردمی است

 

وی با اشاره به اینکه هزینه ها توسط بخش مردمی، سپاه، نماینده ولی فقیه در استان، بچه های جنگ تأمین می شود؛ تصریح کرد: ضمن تشکر از خدمات سال گذشته بنگاه های اقتصادی و نامه ای که استاندار در این باره به شرکت ها ارسال کردند اما ما در برنامه های سالگرد نیاز به هزینه بنگاه ها و شرکت های اقتصادی نداریم.

 

 

سردار معروفی افزود: اما در سه موضوع طرح جامع گلزار شهدا، ایجاد تسهیلات برای زوار داخلی و خارجی و نیز برای راهیان مکتب حاج قاسم، بنگاه های اقتصادی باید کمک کنند زیرا مبنای درآمد آنها در همین استان است.

 

 

به شدت مخالف مسقف کردن گلزار شهدای کرمان هستیم

 

 

وی طرح موضوع «مسقف کردن گلزار شهدا» در فضای مجازی را به صراحت رد کرد و گفت: به شدت مخالف این کار هستیم و هیچ برنامه ای برای مسقف کردن نداریم زیرا معنویت گلزار شهدا به وضعیت فعلی است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله در خطاب به مردم استان گفت: عاجزانه و ملتمسانه از مردم دیار کریمان درخواست داریم در طول هفته مقاومت به سمت گلزار شهدا نیایند تا ما حجم زوار داخلی و خارجی را مدیریت کنیم.

 

 

بر اساس گزارش شبستان؛ علاوه بر استان کرمان و دیگر استان ها؛ برنامه های سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در تهران به صورت مجزا برگزار می شود.

کد خبر 1129802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha