تأثیر الگوگیری از سبک زندگی غربی در افزایش آمار سقط جنین

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه گفت: یکی از عواملی که تأثیر قابل توجهی در افزایش آمار سقط جنین در سال های اخیر داشته، بحث الگوگیری از سبک زندگی غربی است.

فائزه حسین خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با ابراز نگرانی از این که بر اساس اخبار برخی رسانه ها طی سال های گذشته، آمار سقط جنین در کشور ما روند صعودی داشته است، اظهار داشت: سقط جنین از آن دسته مسایلی است که همه ادیان الهی بر ممنوعیت آن تأکید داشته اند و آن را به مثابه قتل انسان توصیف کرده اند و این در حالی است که متأسفانه یکی از مشکلات بشر امروز، همین قضیه است.

 

مدرس و پژوهشگر سواد رسانه افزود: هر چند که بخش اصلی جامعه ما خود را مقید به آموزه های اسلامی می داند، اما به هر حال سقط جنین در میان گروهی از خانواده ها و اعضای جامعه ما وجود دارد و گویا قبح این مساله از نگاه این افراد به دلایل گوناگون ریخته شده است.

 

وی همچنین با بیان این که در شناسایی و رصد دلایل و زمینه های این معضل باید همه جانبه نگریست و از تک بُعدی نگری پرهیز داشت ،گفت: قبل از هر چیز باید توجه داشت که توسعه این پدیده شوم در کشور ما و برخی دیگر از جوامع اسلامی در هماهنگی کامل با فرهنگ غربی و تحت تاثیر عوامل رشد آن بوده و لذا نمی توان ردپای سبک زندگی غربی و مشخصاً سبک زندگی آمریکایی را در آن نادیده انگاشت.

 

حسین خانی یادآور شد: البته باید توجه داشت که مساله سقط جنین، مساله ای به وسعت تاریخ بشریت است ، کما این که در هر دوره تاریخی ، عده ای بوده اند که بنا به دلایل مختلف خواهان از بین بردن فرزند خود بوده اند، اما این عمل همیشه با عذاب وجدان و تحقیر جمعی همراه بوده است و این در حالی است که به نظر می رسد در دوران زندگی مدرن ، به تدریج قبح این عمل زشت ریخته است.

 

وی بیان داشت: هر چند که نمی توان از کنار تأثیر مسایل اقتصادی و مشکلات معیشتی در این بحث به راحتی گذشت، اما در هر صورت نباید تأثیر مسایل فرهنگی و اجتماعی به خصوص مباحث مطرح در مقوله تغییر سبک زندگی را در این ماجرا نادیده گرفت.

کد خبر 1129803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha