«اُمیکرون» در خراسان جنوبی مشاهده نشده است/ تزریق دوز سوم واکسن کرونا به ۶.۲ درصد جمعیت هدف

شریف زاده با بیان اینکه تاکنون مورد مثبت ابتلا به سویه اُمیکرون در خراسان جنوبی شناسایی نشده است، گفت: تاکنون ۳۵ هزار و ۸۷ نفر معادل ۶.۲ درصد از جمعیت هدف استان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

«غلامرضا شریف‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به وجود کیت ویژه تشخیص اُمیکرون در آزمایشگاه استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: تاکنون مورد مثبت ابتلا به سویه ویروس اُمیکرون در این استان شناسایی نشده است.

 

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونای خراسان‌ جنوبی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان، گفت:۵۵۰ هزار و ۲۷۲ نفر از مردم خراسان جنوبی معادل ۸۹ درصد جمعیت استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که بر اساس،‌ ۸۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین ۴۸۱ هزار و ۲۹۸ نفر معادل ۷۴ درصد جمعیت استان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: همچنین تاکنون از مجموع ۵۶۰ هزار نفر از جمعیت هدف خراسان جنوبی تنها ۳۵ هزار و ۸۷ نفر معادل ۶.۲ درصد جمعیت دُز سوم یا همان دُز یادآور را تزریق کرده‌اند.

 

شریف زاده در ادامه استقبال مردم استان از دریافت دُز سوم واکسن کرونا را پایین دانست و تأکید کرد: طبق دستورالعمل جدید افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آنها گذشته باشد، می‌توانند دز سوم را دریافت کنند.

 

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونای خراسان‌ جنوبی با اشاره به فعال بودن مرکز تزریق واکسن غدیر در خیابان پاسداران و مرکز شعبانیه، تصریح کرد: مرکز واکسیناسیون غدیر به صورت یکسره، صبح و بعدازظهر و مرکز شعبانیه صبح ساعت هشت تا ۱۲ ظهر و بعدازظهر نیز از ساعت ۱۶ تا هفت عصر به شهروندان و متقاضیان واکسیناسیون ارائه خدمت می‌کنند.

 

امیکرون را بهتر بشناسیم

سویه جدید ویروس کرونا با نام B.۱.۱.۵۲۹ از سوی سازمان جهانی بهداشت امیکرون نامگذاری شده است.

 

نخستین بار علائم ابتلا به این سویه جدید در آفریقای جنوبی در مردی حدود ۳۰ ساله مشاهده شد. علائمی همچون «احساس خستگی زیاد»، «بدن درد و سر درد خفیف» و «گرفتگی صدا» از نشانه‌های این سویه جدید است؛ بر خلاف بیماران گذشته که دچار گلو درد، مشکل ریوی منجر به سرفه‌های حاد و از میان رفتن حس بویایی و چشایی می‌شد.

 

به گزارش منابع رسمی، اولین مورد امیکرون در کشور شناسایی شد و رسماً ورود این سویه جدید ویروس کرونا اعلام شد. متخصصان می‌گویند اگر پروتکل‌ها رعایت نشود، اگر مردم در زدن واکسن تعلل کنند، امیکرون به سرعت به سویه غالب در ایران تبدیل می‌شود.

 

 

کد خبر 1129820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha