پایش ماهواره‌ای مناطق مستعد آتش‌سوزی در گیلان/ حریق‌ جنگل‌ها مهار شد

اختری با بیان اینکه مناطق مستعد آتش‌سوزی در گیلان با استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای پایش شده‌اند گفت: حریق‌ جنگل‌های گیلان مهار شده و در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از استان با آتش‌سوزی مواجه نیستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «میرحامد اختری» شامگاه چهارشنبه (۱ دی) در برنامه گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که امروز چند هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شده است اظهار داشت: از  27 آذر تا به امروز در سطح 10 شهرستان استان گیلان با آتش‌سوزی جنگل‌ها مواجه بودیم.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان مهم‌ترین شهرستان‌هایی که میزان آتش‌سوزی‌ها در آنجا شدیدتر از سایر نقاط استان بوده است را برشمرد و عنوان کرد: حریق‌های ایجاد شده در جنگل‌های سیاهکل، رودبار و لاهیجان بیشتر از سایر نقاط بود که تلاش کردیم با حضور به موقع نیروها از شدت و سرایت آن جلوگیری به عمل آوریم.

 

اختری تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع ‌طبیعی گیلان، نیروهای مردمی، بسیج، سپاه، مدیریت بحران استانداری، آتش‌نشانی و فرمانداری‌ها برای کنترل آتش‌سوزی جنگل‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: با همکاری همه این مجموعه‌ها خوشبختانه توانستیم آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان را مهار کنیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ نقطه و شهرستانی از گیلان با آتش‌سوزی جنگل‌ها مواجه نیستیم اظهار داشت: با توجه به آمادگی منابع طبیعی گیلان و پایش ماهواره‌ای مناطق مستعد آتش‌سوزی‌، حریق‌های چند روز اخیری که در سطح جنگل‌های استان گیلان اتفاق افتاد سطحی بود و آسیبی به درختان مهم وارد نشد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اطفاء کامل آتش‌سوزی جنگل‌ها در مناطقی که نزدیک به منازل مسکونی است را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه هم‌اینک حریق خانه‌های مردم را تهدید نمی‌کند خاطرنشان کرد: تمام نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تا صبح فردا در مناطق حضور دارند تا به محض مشاهده آتش‌سوزی نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنند.

 

 

کد خبر 1129859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha