ترویج و نهادینه سازی فرهنگ  حجاب و عفاف ضروری است

ثمینی با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف، گفت: فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی» در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی، اظهار داشت: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ضروری است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ادامه داد: باید تمام تلاش خود را در جهت فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف به گونه‌ای که فعالیت های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار داده شود، به کار گیریم .

 

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه یک ضرورت است، اظهار داشت: مقوله عفاف و حجاب را که یک ارزش بسیار مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود با فرهنگ سازی به نسل‌های بعدی منتقل نماییم.

 

ثمینی با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب صرفا مختص زنان نبوده و مردان نیز ملزم به رعایت این فریضه باشند و باید به عنوان یک ارزش ذاتی به آن نگاه کنند، تصریح کرد: دستگاههای اجرایی بخصوص شهرداریها، دهیاریها، شوراهای اسلامی شهر، اداره کل تبلیغات اسلامی، ارشاد و سایر دستگاه‌های فرهنگی می بایست با اقدامات درون سازمانی و برون سازمانی اهتمام لازم را در خصوص تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف بعمل آورند.

 

معاون استاندار لرستان افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط در زمینه توزیع البسه مناسب برای افراد محجبه به گونه‌ای عمل کنند که این افراد برای تهیه پوشاک مورد نیاز با مشکل مواجه نشوند .

 

ثمینی در بحث حقوق شهروندی نیز بیان داشت: این حقوق ابعاد مختلفی دارد که در دو بعد کلی حقوق مردم بر مردم و حقوق مردم بر حاکمان تجلی می یابد.

 

وی ادامه داد: مردم بایستی با رعایت قوانین و مقررات به حقوق سایرین احترام بگذارند و از طرف دیگر دستگاه های اداری ضمن انجام وظایف خود در جهت احقاق حقوق شهروندی اقدام نمایند و در این زمینه فرهنگ عمومی بایستی اصلاح و ترویج شود.

 

ثمینی بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی با اجرای برنامه‌های لازم زمینه ارتقای فرهنگ حقوق شهروندی را فراهم کنند و از آنجا که مردم به معنی واقعی ولی نعمت ما هستند، بایستی تمام مدیران و کارمندان در مقابل آنها پاسخگو بوده و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند .

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به وظیفه شهرداری ها در این مورد اشاره کرده و گفت: ضرورت دارد تمامی شهرداران به مواردی چون زیباسازی و توجه به مبلمان شهری، تنظیف، روشنایی معابر و به طور کلی خدمات شهری اهتمام داشته باشند تا نارضایتی در این زمینه به وجود نیاید .

کد خبر 1129878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha