تصویب دوهزارمیلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی در بودجه سال ۱۴۰۱

استاندار خراسان شمالی با اعلام تصویب دوهزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی در بودجه سال آینده گفت: در لایحه دولت ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استان ها پیش بینی شده و در گام نخست دو هزار میلیارد تومان اعتبار این صندوق ها توسط دولت تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا حسین نژاد» امروز پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: میزان اعتبارات استان از ردیف های ملی باید مشخص و چگونگی نقش آفرینی مدیریت استان در تقویت و افزایش این اعتبارات بررسی شود.

 

استاندار خراسان شمالی با اعلام تصویب دوهزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی استان در بودجه سال 1401، افزود: در لایحه دولت ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استان ها پیش بینی شده و در گام نخست دو هزار میلیارد تومان اعتبار این صندوق ها توسط دولت تامین خواهد شد و در ادامه درآمدهای استان حاصل از فروش املاک و... در این صندوق واریز و بخشی از اعتبارات در ایجاد زیرساخت های صنایع تولیدی استان هزینه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه گاها مستقل شدن به نفع استان نیست، افزود: میزان افزایش اعتبارات استان از محل فروش املاک دستگاه های اجرایی با توجه به نوپا بودن و نداشتن املاک کافی، کم خواهد بود.

 

 «سید محمد پاکمهر» نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه رشد 43 درصدی در بودجه های عمرانی موجب نزدیک شدن به سیاست های توسعه ای استان خواهد شد، افزود: استان در سال‌گذشته افزون بر 600 میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته که در بودجه سال آینده 1400 میلیارد تومان خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه نگاه ماه عمران روستایی و  توسعه در مناطق کمتر توسعه یافته است، اظهارکرد: سهم استان در اعتبارات ملی در بخش هزینه ای 1.1، عمرانی یک و در بخش تملک دارایی دو است

 

پاکمهر افزود: تعداد پروژه های ملی در استان کم است باید تلاش کنیم با افزایش این پروژه ها سهم استان از اعتبارات مختلف ملی ارتقا یابد.

 

«علی جدی» نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه ساختار بودجه در مجلس شورای اسلامی تغییرات اساسی به نفع استان های محروم داشته است، افزود: سهم استان از بودجه های عمرانی کشور تقویت شده است لذا باید تلاش کنیم در راستای توسعه استان سهم بسزایی از پروژه های محرومیت زدایی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: باید تلاش شود پروژه های ملی استان خراسان شمالی به ویژه در بخش آب با هدف حل مشکل کم آبی افزایش یابد.

 

درختکاری در اراضی با کاربری فضای سبز توسط شهرداری ها، واگذاری زمین در شهرستان جاجرم جهت احداث بازداشتگاه، اجرای پروژه های ملی محرومیت زدایی در بخش بهداشت و راه، ساماندهی فضای اداری و طرح های پژوهشی مصوب فراخوان اولویت های پژوهشی استان از دیگر دستورکارهای این نشست بود که با حداکثر آرا تصویب شد.

 

 

کد خبر 1129954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha