مدبران دستگاه‌ها به رسالت خود در حوزه اقامه نماز عمل کنند

مظفری با بیان اینکه مدیران دستگاه‌ها باید به رسالت خود در حوزه اقامه نماز عمل کنند گفت: باید در هر فرصتی و از هر تریبونی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد مهدی مظفری» امروز (پنج شنبه، 2 دی) در اجلاس نماز که در شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: نماز علاوه بر جنبه عبودیت و بندگی وجوه مختلفی برای بندگان دارد و از جلوه‌های مختلفی برای اقامه این فریضه می‌توان یاد کرد زیرا نماز یک جنبه ظاهری و یک جنبه باطنی دارد.

 

فرماندار شهرستان رودسر با بیان اینکه اگر ظاهری از دین و اسلام در وجود ماست به باطن آن هم واقف هستیم ابراز داشت: فریضه نماز به غیر از ابعاد باطنی در جلوه‌گری انسان و در ظاهر او هم اثرگذار است، زیرا جلوه نماز فقط به رکوع و سجود ختم نمی‌شود و اعتقاد درونی ما به آن از دیگر جلوه‌های این فریضه به شمار می‌آید.

 

مظفری ترویج امر نماز را از تریبون‌های مختلف ضروری دانست و با بیان اینکه باید در هر فرصتی نسبت به این امر اهتمام داشته باشیم تصریح کرد: اگر نمازگذار و نمازخوانی برای اقامه نماز خود به ظهر عاشورا تکیه کند آثار عملکردش در آنجا جلوه پیدا می‌کند و به وضوح می‌توان اثر اقامه نماز را در زندگی فرد مشاهده کرد.

 

وی رویکرد دیگر اقامه نماز را جنبه اخلاقی آن دانست و با اشاره به اینکه فرد نماز خوان از خودبینی به دور است یادآور شد: فرد نمازگذار در همه حال خداوند را ناظر بر گفتار، رفتار و کردار خود می‌داند و وقتی در حال اقامه این فریضه است از تمام قید و بندها آزاد می‌شود.

 

فرماندار شهرستان رودسر توجه و دقت به امر نماز و داشتن درک درست از این فریضه الهی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه به امر نماز بسیار مورد توجه قرار گرفت و در همینجا از تمام مدیران دستگاه‌ها انتظار دارم به رسالت خود در این نظام مقدس به درستی عمل کرده و به اقامه نماز توجه داشته باشند.

 

مظفری اضافه کرد: امروز مهم‌ترین دغدغه در رفتارهای دینی، بازگشت به مسئله چگونگی انجام این وظایف و تکالیف در حوزه آموزش و پرورش است زیرا فرزندان ما اهل استدلال و منطق هستند و وقتی به امر نماز توجه داده شوند خانواده، مدرسه و مربیان باید در پاسخگویی به سؤالاتشان و شبهات آن‌ها آگاهی و اهتمام داشته باشند.

 

وی تاثیر اقامه فریضه نماز بر روی خل و خو و اخلاقیات افراد را هم بسیار زیاد و چشمگیر دانست و خاطرنشان کرد: یک فرد نمازخوان که درک درست و واقعی نسبت به این عمل خود دارد نمی‌تواند بداخلاق، دروغگو و یا فریبکار باشد و به بیان دیگر با به جای آوردن نماز خصلت‌های خوب و پسندیده فرصت رشد پیدا می‌کنند.

کد خبر 1129992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha