اختصاص اعتبار ۴ هزار میلیارد ریالی برای سدسلولی چوئبده و مارد

پروین از اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح سدسلولی چوئبده و مارد از محل اعتبارات سازمان آب و برق خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «ابراهیم پروین» عصر امروز (پنج شنبه ۲ دی) در حاشیه بازدید از شهر اروندکنار و بندر چوئبده، از اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه سدسلولی چوئبده در انتهای رودخانه بهمنشیر و مارد بر روی کارون خبر داد و اظهار کرد: برای هر کدام از این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال تخصیص داده شده است که حدود ۲ ماه از آغاز عملیات احداث و تکمیل سدسلولی مارد می‌گذرد.

 

مدیر امور آب جنوب خوزستان افزود: عملیات احداث سدسلولی چوئبده که از سه سال پیش با هدف جلوگیری از پیشروی آب دریا به رودخانه بهمنشیر آغاز شده بود هم‌ اکنون نیز ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با بیان اینکه این طرح به دلیل کمبود نقدینگی متوقف شده است تصریح کرد: با تامین اعتبار این طرح، خوشبختانه پیمانکار تا هفته آینده مشخص ‌و عملیات اجرایی آن از سر گرفته خواهد شد.

 

پروین کاهش شوری آب رودخانه بهمنشیر را از مزیت‌های مهم احداث سد سلولی دانست و اضافه کرد: سدهای سلولی بر روی رودخانه بهمنشیر و کارون نقش قابل توجهی در رفع مشکل کم آبی منطقه آبادان و خرمشهر خواهند داشت.

 

وی ظرفیت کانال مارد را ۱۲۰ مترمکعب در ثانیه عنوان کرد و ادامه داد: کانال و ایستگاه پمپاژ مارد علاوه بر تامین کل مصارف بهمنشیر، آب صنایع، ۲۰ درصد آب شرب خانگی حاشیه بهمنشیر، شبکه آبیاری آبادان از طریق ایستگاه پمپاژ طره بخاخ، شبکه آبیاری ولیعصر (عج) خرمشهر و آب کشاورزی جزیره مینو را تامین می‌کند.

 

مدیر امور آب جنوب خوزستان از ساخت سدسلولی منیخ خرمشهر در ابتدای رودخانه بهمنشیر با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و یاد آور شد: این طرح نیز بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 1130028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha