۵۰ درصد از مراکز گردشگری اصفهان تعطیل شده است/ اختصاص ۶۵۰ میلیارد تسهیلات کرونا

هارونی با اشاره تاثیر کرونا در دو سال گذشته بر حوزه گردشگری استان اصفهان گفت: ۵۰ درصد از مراکز گردشگری استان در این مدت تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «کامران هارونی« در اولین جلسه ستاد تسهیلات سفر نورزو 1401 در محل استانداری اصفهان به وضعیت استان در این عرصه اشاره کرد و اظهارداشت: در دو سال گذشته بخش گردشگری استان حال خوبی را نداشت و دیگر بخش مثل صنایع دستی نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.

کارشناس مسئول گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: 50 درصد از مراکز گردشگری استان در این مدت تعطیل شده که به بخش اقتصادی هم آسیب زده و چالش های زیادی را ایجاد کرده که امیدواریم با شروع سفرها این وضع جبران شود.

هارونی ادامه داد: تقسیم کار و هم افزایی برای نوروز 1401 باید صورت بگیرد و تمهیدات لازم بر اساس شرایط کرونایی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تاسیسات و شرایط گردشگری در این سال ها دچار مشکل شده برنامه ریزی برای رفع این آسیب ها و موانع لازم است.

 

*اختصاص 650 میلیارد تسهیلات کرونا

 

کارشناس مسئول گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به حمایت صورت گرفته از سرمایه گذاران این بخش اشاره کرد و اذعان داشت: 650 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با رعایت شرایط کاری و فاصله دریافت تا پرداخت وجوه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات بر اساس بیش از هزار طرح و درخواست ارائه شده و این اعتبار به افراد فعال در حوزه گردشگری پرداخت شده است.

هارونی اضافه کرد: این حمایت در راستای حفظ وضع موجود سرمایه گذاران این بخش انجام گرفت تا با بهبود اوضاع شاهد رفع این خسارت و مشکلات باشیم.

کد خبر 1130034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha