اثر فرهنگی نمازجمعه باید در جامعه ملموس باشد

منفردی با بیان اینکه اثر فرهنگی نمازجمعه باید در جامعه ملموس باشد، گفت: یکی از مشکلات عمده جوامع پیشرفته ما خلاء اخلاق و معنویت است که نمازجمعه برای این مشکل راه حل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ «حسین منفردی» امروز(۲دی) در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان میاندورود اظهار کرد: از ایام فاطمیه باید درس انسانیت و دینداری بیاموزیم تا بتوانیم در جمهوری اسلامی مثمر ثمر باشیم.

 

فرماندار شهرستان میاندورود با تاکید بر اینکه امیدواریم شاهد بهبود شرایط امور عبادی در شهرستان باشیم، افزود: خرسندیم که حجت الاسلام حاجی زاده به‌عنوان امام‌جماعت وارد شهرستان شده تا بتوانند سکاندار قرارگاه فرهنگی عمومی شهر باشند.

 

منفردی با اشاره به اقدامات خوب و نگاه عالمانه و وحدت‌بخش نماینده ولی فقیه در مازندران، تصریح کرد: همه ما مدیون و مرهون تلاش و از خودگذشتگی شهدا هستیم، جا دارد از تلاش‌های حجت الاسلام محمدنسب تشکر کنیم که علاوه بر اقامه نماز جمعه به مسائل و مشکلات شهرستان توجه کرده و گامی در جهت آبادی میاندورود برداشت.

 

وی گفت: نگاه دین ما به انسانیت است، اگر می خواهیم مردم ما در شهری آباد در آسایش باشند باید شرایط را برای انجام درست امور فرهنگی فراهم کنیم، یکی از مشکلات عمده جوامع پیشرفته ما خلاء اخلاق و معنویت است، اگر بتوانیم عالمانه در مسائل دینی و فرهنگی تلاش کنیم خیالمان راحت خواهد بود.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه همه ما موظفیم در خدمت فرهنگ باشیم، به کلامی از پیامبر عظیم‌الشان اسلام اشاره کرد و یادآور شد: باید با نگاه فرهنگی در راستای عدالت حرکت کنیم، ما شهدایی همچون شهید چمران داریم که دست از معنویت برنداشتند، هرکجا که از اصول فرهنگی و دینی دور شدیم دچار مشکل شدیم.

 

وی با اشاره به یاد و خاطره امامان جماعت بزرگ در این شهرستان، اذعان کرد: هر کسی کار خیری انجام دهد تا قیامت اثرش می‌ماند و در ثوابش شریک است، حضور و توجه به نماز جمعه مهم است متاسفانه تعداد مشارکت نسبت به اوایل انقلاب کمتر شده است، باید در این مسیر از تجربه مخاطب‌محور استفاده کنیم.

 

منفردی تاکید کرد: باید بدانیم مشکل کار کجاست هر کاری لازم است انجام شود، چرا که ما متکی به مردم هستیم، اگر استکبار جهانی جرأت تجاوز به زمین کشور را ندارد به‌خاطر ترس از روح شهادت‌طلبانه این ملت است‌، اعتقادم بر این است که نام خداوند آرامش می‌آورد، انسان‌ها نباید آزرده‌خاطر شوند، همه ما در فضای نماز جمعه احساس سبکی و آرامش داریم، ما از تربیون نماز جمعه باید با دنیا حرف بزنیم و از معجره دینمان و قرآن بگوییم‌.

کد خبر 1130038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha