راه‌اندازی امداد هوشمند و کارآمد موجب ارتقای خدمات به نیازمندان است

قائم‌مقام کمیته امداد راه‌اندازی امداد هوشمند و کارآمد را موجب ارتقای خدمات به نیازمندان دانست و گفت: با اجرای این سامانه، موازی‌کاری در حوزه محرومیت‌زدایی از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مصطفی خاکسار قهرودی قائم‌مقام کمیته امداد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان کردستان، اظهار کرد: وظیفه بزرگی که کمیته امداد در تحقق عدالت اجتماعی به عهده دارد، تجسم‌بخشی خدمت و کمک به نیازمندان به عنوان یک وظیفه همگانی است.

 

 

وی با اشاره به مسئولیت همه دستگاه‌ها در تحقق عدالت اجتماعی اظهار کرد: کمیته امداد زمانی می‌تواند در این مسیر حرکت موفقی داشته باشد که همراهی و اعتماد مردم را با خود داشته باشد.

 

 

قائم‌مقام کمیته امداد اضافه کرد: سوق دادن جامعه هدف کمیته امداد به سمت درآمدزایی پایدار و خودکفایی، سرلوحه این نهاد انقلابی است و این مهم تنها در سایه کار جهادی و مشارکت خیران و آحاد جامعه ممکن می‌شود.

 

 

خاکسار خدمت به محرومان را توفیق الهی دانست و گفت: نیازمندانی که ما توفیق خدمت به آنها را داریم، با وجود محرومیت، باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود توجه کنند و برای زندگی خود تلاش کنند.

 

 

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای رفع فقر در جامعه، افزود: باید با یک برنامه جامع و کامل، شرایط را برای رسیدن نیازمندان به زندگی شرافتمندانه و آبرومندانه فراهم کنیم.

 

 

عضو هیات امنای کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی سامانه امداد هوشمند و کارآمد، خاطرنشان کرد: دسترسی به سامانه‌های تکمیلی و هوشمندسازی می‌تواند ضمن شناسایی درست نیازمندان، همه نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان را رفع کند.

 

 

خاکسار تاکید کرد:‌ با اجرای امداد هوشمند و کارآمد، شرایط برای رفع مشکلات و توانمندسازی نیازمندان با حذف موازی‌کاری‌ها و استفاده از تمام ظرفیت‌ها بیش از پیش فراهم شده است.

 

 

وی در پایان گفت: تدوین برنامه هفتم کمیته امداد آغاز شده است و در قالب این برنامه با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، خدمت هرچه بهتر به جامعه هدف‌گذاری شده است.

 

 

مسوولان از فرصت مسوولیت و خدمتگزاری خود  در کمک به مردم بویژه محرومان جامعه استفاده کنند

 

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با اعلام اینکه دین مبین اسلام اهمیت زیادی به امنیت و آسایش جامعه داده است، افزود: علما و دانشمندان نیز باید علم خود را وارد تولید کرده و در اقتصاد، کشاورزی و عمران به کار بگیرند.

 

 

ماموستا فایق رستمی افزود: امروزه خیرین و افراد نیکوکار در راه خدمتگزاری به نهاد مقدس کمیته امداد و نیازمندان جامعه، سخاوتمندانه ثروت خود را اهدا می‌کنند.

 

 

وی تاکید کرد: مسوولان از فرصت مسوولیت و خدمتگزاری خود  در کمک به مردم بویژه محرومان جامعه استفاده کرده، آنان را فراموش نکنند و با بکارگیری تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات نیازمندان تلاش کنند.


 

زمینه ایجاد اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت اهتمام جدی خواهد شد

 

رضا طوسی مدیرکل جدید کمیته امداد استان کردستان نیز در این مراسم که در اردوگاه علی ابن ابی طالب(ع) در سنندج برگزار شد،  عنوان کرد: به فرموده امام خمینی(ره)  «کار امداد مدد به حیات، مدد به کار و زندگی شرافتمندانه» است.

 

 

وی افزود: تحقق این فرموده گهر بار مستلزم صداقت و تعهد در کار، احساس مسئولیت، پشتکار و کار جهادی است که با توکل برخداوند متعال و باهمدلی و تعامل و همکاری با خیران، موسسه‌های خیریه، مسئولان و مردم شریف استان امیدوارم هر روز شاهد تحقق بیش از پیش این هدف والا باشیم.

 

 

مدیرکل کمیته امداد کردستان بیان کرد: در راستای اجرا و تحقق این هدف ارزشمند، دست تمامی کسانی که در این راه یاریگرمان باشند خواهم بوسید و به خدمتگذاری و نوکری ولی نعمتان معزز این نهاد مقدس افتخار می‌کنم.

 

 

وی به برنامه‌های خود در راستای تحقق اهداف والای کمیته امداد که همان فقرزدایی و خدمت به محرومان است اشاره کرد و گفت: تلاش در راستای ترویج روحیه کار جهادی  امدادگران، توجه به مدیریت بهینه منابع انسانی، چابک‌سازی، جوانگرایی، شایسته گزینی، عدالت محوری، رعایت سلامت مالی و اداری با تاکید بر صرفه‌جویی مدیریت بهینه منابع و امکانات در اولویت خواهد بود.

 

 

وی توجه ویژه به شیب خدمات به سمت مناطق محروم و کمتر برخوردار استان و تاکید بر حفظ و افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی جامعه به این نهاد مقدس به عنوان بزرگ‌ترین و امین‌ترین سازمان حمایتی کشور را از دیگر برنامه‌های کاری خود عنوان کرد.

 

 

طوسی تصریح کرد: تلاش در راستای گسترش فرهنگ خیر و احسان و توسعه مشارکت‌های مردمی و تاکید بر هم‌افزایی حداکثری با جامعه خیران و سایر سازمان‌های همکار از برنامه‌های پیش بینی شده برای گسترش حمایت‌های این نهاد خواهد بود.

 

 

وی ادامه داد: در زمینه ایجاد اشتغال و درآمد باثبات و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت اهتمام جدی خواهد شد.

 

 

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: وظیفه دارم از زحمات ارزشمند مدیران سابق کمیته امداد کردستان تقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم بتوانم با همکاری و تعامل در جهت ارائه خدمات موثر به محرومان قدم های مثبتی برداریم.

 

 

رشد۴۰ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد کردستان

 

 

مدیرکل سابق کمیته امداد استان کردستان گفت: در روز معارفه خود بر توجه جدی به نیروی انسانی، خدمت بی‌منت و همراه کردن مردم با امداد تاکید کردم  اگر ارتقائی در نیروی انسانی صورت بگیرد بر اساس شایستگی‌های فرد باشد.

 

 

موسوی جم اضافه کرد: در بحث مددجویان به تمامی شهرستانهای تفویض اختیار داده شد تا مددجویان ساکن در شهرستان‌ها برای دریافت خدمت به مرکز استان مراجعه نکنند.

 

 

وی همراهی مردم با کمیته امداد را بزرگترین سرمایه این نهاد دانست و گفت: هرگاه مردم با کمیته همراه شدند پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است و برای اعتماد سازی مردم جلسات مختلفی را با مسئولان و خیران داشتیم خوشبختانه در این خصوص بسیار موفق عمل کردیم.

 

 

موسوی جم ادامه داد: کمک‌هایی  مردم در جشن عاطفه های امسال ۴۰ درصد و در زمینه با قربانی‌ها و نذورات بالای ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

کد خبر 1130094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha