حماسه ۹ دی باید در خاطره‌ها زنده بماند/ لزوم اجرای  امربه معروف و نهی ازمنکر

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه نهم دی گفت: مردم باید حماسه ۹ دی را بزرگ بشمارند تا این حماسه در خاطره‌ها زنده بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۳دی) در خطبه های نمازجمعه مرکز مازندران اظهار کرد: همه شما نمازگزاران و خودم رو به تقوا سفارش می‌کنم. چیزی بهتر از تقوا نیست و باتقوا می‌شود همه خوبی‌ها را به دست آورد و هر چیزی که موجب شقاوت و بدبختی است را از خود دور کرد.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران افزود:فرد بی‌تقوا آسیب‌پذیرتر است. ولی فرد باتقوا در هر موقعیتی قرار می‌گیرد منحرف نخواهد شد.

 

 

وی برلزوم پرهیز از ارتکاب به گناه تاکید کرد و گفت: اگر خدای ناکرده فرد  مرتکب گناه شد باید در همین دنیا حلالیت بطلبد و حقی که به گردن دارد ادانماید.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به سوم دی ماه سالروز عملیات کربلای چهار اشاره و بیان کرد: این عملیات بسیار مهم بوده که شهدای زیادی از استان مازندران در این عملیات تقدیم انقلاب اسلامی شد.

 

 

وی با اشاره به میلاد حضرت مسیح(ع) و گرامیداشت این مناسبت، اظهار کرد: مسیح یک پیامبر بزرگ است و آمدنش برای جامعه بشیرت مایه خیر و برکت بوده است. اما متاسفانه در قرون وسطی به مسیحیت ضربه زدن و عده ای با مسیحیت تحریف شده در برابر علم و نوآوری ایستادند و موجب بدنامی دین شدند. امروز نیز عده ای دولت مسیحی در ظاهر اما در باطن لاییک هستند و درحال بدنامی دین هستند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: مسیح دیندار بوده و طرفدار حقوق بشر و انسان ها بوده است و همه ما باید ارطش برای دین قائل باشیم.

 

 

وی به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره و بیان کرد: متاسفانه ایران اسلامی در برابر بلایای طبیعی آسیب پذیر است چرا که به طبیعت تجاوز می شود و سیل و دیگر بلایای طبیعی نازل می شود.

 

 

امام جمعه ساری به خروج اجباری دام از جنگل اشاره کرد و گفت: این قانون برای دام و جنگل عواقب زیادی داشت.

 

 

وی به روز سوادآموزی اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همیاری مسئولان استان روزی بتوانیم در همه استان به نقطه مطلوب در حوزه باسوادی افراد برسیم.                                     

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به سالروز حماسه 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت و ولایت اشاره و اظهار کرد: روز ۹دی به حق یوم الله نامیده شد و مردم بایصیرت ایران اسلامی به درستی پشتیبانی از ولایت فقیه را فریاد کردند.

 

 

وی از برگزاری مراسم ۹دی در امامزاده یحیی(ع)خبر داد و گفت:

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه باید امربه معروف و نهی از منکر به صورت جدی اجرایی شود، افزود:امربه معروف و نهی از منکر تعطیل شود اشرار مسلط می شوند و دعا مستجاب نمی شود.

 

 

کد خبر 1130125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha