کارکردهای کانون های مساجد نباید مغفول بماند/توسعه کیفی کانون ها

طبیبیان با اشاره به ماموریت و توانمندی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کارکردهای این مراکز نباید مغفول و بدون استفاده بماند.

«سعید طبیبیان« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، به نقش و کارکرد موثر کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و اظهارداشت: این مراکز علاوه بر توسعه فرهنگی دینی و جذب به مسجد در ارائه خدمات فرهنگی و هنری نقش بسزایی دارند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان افزود: ماموریت اعتلای فرهنگی و هنری با محوریت مساجد نقش بسزایی در حوزه های مختلف دارد و در روستا در توسعه عدالت فرهنگی موثر بوده است.

 

وی ادامه داد: کارکردهای این مراکز نباید مغفول و بدون استفاده بماند چرا که ما امروزه به چنین ظرفیت هایی نیاز داشته و باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

طبیبیان، حمایت مالی از فعالیت های این مراکز را ضروی و لازم دانست و تصریح کرد: از دغدغه ها و مطالبات مدیران این مراکز توجه به نیازهای مالی برای بخشی از هزینه های اجرایی و سالیانه است و درسطح استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآورشد: خیرین و منابع شهرستانی برای توسعه فعالیت های کانون ها استفاده می شود اما این اعتبارات محدود و پاسخگوی نیازها نیست.

 

توسعه کمی و کیفی کانون های مساجد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان با اشاره به طرح فهما و فعالیت های ملی برای ارتقا سطح کیفی فعالیت های کانون های مساجد گفت: این اتفاقات و کارها توانسته سطح کیفیت فعالیت و همچنین توسعه کمی اقدامات را توسعه بدهد.

وی ادامه داد: مردم و نسل جوان و نوجوان از برکات و برنامه های این مراکز فرهنگی و هنری استفاده می کنند و حمایت از این نهادهای مردمی فرهنگی و هنری در افزایش فعالیت ها و اثرگذاری موثر خواهد بود.

 

کد خبر 1130205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha