معرفی ۵۰ اثر صنایع دستی زنجان برای دریافت نشان ملی

ارجمند از انتخاب و معرفی ۵۰ اثر صنایع‌دستی زنجان برای دریافت نشان ملی خبر داد و گفت: داوری نهایی در استان قزوین انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو جلسه داوری نشان ملی صنایع‌دستی با حضور داوران استانی برگزار شد که در میان پنجاه اثر صنایع‌دستی هنرمندان که در این مرحله امتیاز کافی را کسب کردند انتخاب و برای داوری نهایی به استان قزوین ارسال خواهد شد.

 

امیر ارجمند افزود: در این دوره از داوری نشان ملی به میزبانی استان، شاهد آثار قابل‌توجه و مرغوبی از هنرمندان زنجانی بودیم. معیارهای ارزیابی آثار در این محصولات شامل مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار است.

 

ارجمند با بیان اینکه در این داوری از آثار ارائه‌شده صنایع‌دستی پنجاه اثر به مرحله ملی معرفی شدند، یادآور شد: آثاری که برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا داوری شدند شامل رشته‌های ملیله‌کاری، چاقوسازی، مسگری، زيورآلات سنتي، قلم‌زنی، چاروق دوزی، گیوه‌دوزی، ابزارآلات چوب، ساز سنتی هستند.

 

وی با توجه به حضور پررنگ صنعتگران زنجانی در این دوره گفت: تعداد هنرمندان استان در هر دوره از نشان ملی نشان‌دهنده عزم جدی هنرمندان و مدیران شهرستان‌ها برای ارتقاء و رشد هر چه بیشتر حوزه صنایع‌دستی است.

کد خبر 1130253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha