حضرت فاطمه(س) افزون بر کلام در عمل مدافع ولایت بودند

حجت الاسلام میرباقری گفت: دفاع حضرت فاطمه(س) فقط دفاع زبانی در ولایت نبود، بلکه دفاع در عمل هم بود و تا آخرین لحظات مرگ مدافع ولایت بودند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حمید میرباقری استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد غدیر به سخنانی پرداخت و با اشاره به روایتی از امام محمد باقر (ع) درباره حضرت زهرا (ص) گفت: حضرت صدیقه کبری (ع) همواره هر آینه مادر ائمه اطهار (ع) هستند و بر همه مخلوقات الهی از انسان، جن، فرشتگان و انبیای الهی (ع) واجب الاطاعه بوده است که این نشان دهندهء اوج عبودیت، بندگی و توحید حضرت فاطمه(ع)است.

 

 وی با استناد به فرمایشات رسول اکرم (ص) در خصوص حضرت فاطمه (س) ادامه داد: اول تا انتهای بانوان عالم حضرت صدیقه(س) است، اولین کسی که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) وارد بهشت می شود، حضرت فاطمه زهرا (س) است.

 

 

وی در خصوص جنبه های مختلف حضرت فاطمه (س) تاکید کرد: دفاع از رسالت وظیفهء همه بندگان خداوند است اما حضرت فاطمه (س) همیشه مدافع حقیقی رسالت بودند و آن را به بهترین وجه ممکن در عمر پر برکتشان نشان داده‌اند، و برای همه در دفاع از ولایت، امامت و امام زمانش به عنوان الگو و سرمشق هستند.

 

 

استاد اخلاق با استناد به فرمایشی از حضرت فاطمه(س) در خصوص امیر مومنان امام علی(ع) در راه دین اسلام، ادامه داد: امیرمومنان امام علی(ع) در راه دین و انجام دستورات الهی نسبت به خود بسیار سختگیر و سخت کوش بودند.

 

وی ادامه داد: امیر مومنان امام علی(ع) به انجام کلیه امور الهی که مربوط به خداوند متعال می شد کاملا حساس و دقیق بودند، به همین دلیل در میان اولیای خداوند عالم سرور و سالار بودند، که به سبب داشتن تجربه، خیرخواه بودن و  اهل تلاش و کوشش امیر مومنان امام علی(ع) است، و در راه عبودیت الهی هرگز تحت تاثیر سرزنش دیگران قرار نگرفت و کاملاً در راه رضای خداوند عالم گام برمی‌داشت.

 

حجت الاسلام میرباقری با استناد به خطبه ١٩٧ گفت: امیر مومنان امام علی (ع) از اصحاب و یاران خوب خداوند هستند، و حتی یک مرتبه کلام خدا و رسول خدا را رد نکردند و همیشه مطیع محض خداوند عالم و پیامبر اکرم (ص) بودند و این نهایت فداکاری امیر مومنان امام علی (ع) را می رساند.

 

وی ادامه داد: دفاع حضرت فاطمه(س) فقط دفاع زبانی در ولایت نبود، بلکه دفاع در عمل هم بود و تا آخرین لحظات مرگ مدافع ولایت بودند، به همین دلیل حضرت فاطمه (س) یک زن معمولی نبود، بلکه حتی گریه هایش هم حساب و کتاب داشت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) در وصیت نامه خود چگونگی مراسم تشییع خود را به امیر مومنان امام علی (ع) بیان می کند، تا همه بدانند که از حکومت وقت و حکمرانان پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) هرگز راضی نبوده است و به همین دلیل قبر آن حضرت نامعلوم است.

 

کد خبر 1130260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha