جاده و خطای انسانی؛ مهمترین عامل در بروز تصادفات جاده‌ای

اکبری مهمترین عامل در بروز تصادفات جاده‌ای را جاده و خطای انسانی عنوان کرد و گفت: حدود ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که بیش از نیمی از آن برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای شب گذشته (جمعه 3 دی) در برنامه گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما مهمترین عامل در بروز تصادفات جاده‌ای را جاده و خطای انسانی عنوان کرد و گفت: طبق بررسی های صورت گرفته مهمترین عوامل در بروز تصادفات جاده‌ای نقاط حادثه خیز است.

 

وی با بیان اینکه طبق آخرین جمع‌بندی برای نقاط حادثه‌خیز اعلام شده حدود ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که بیش از نیمی از آن برطرف شده است؛ گفت: تاکنون یک سوم از نقاط حادثه‌خیز اصلاح شده و البته برای اصلاح اساسی این نقاط  دو تا ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم  ولی تاکنون تنها ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این بخش تامین شده است با وجود این کمبود پرداخت اعتبارات خوشبختانه تمامی پیمانکاران در این بخش همکاری لازم را انجام می‌دهند.

 

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه در طول ۱۰۰ کیلومتر این نقاط پراکنده وجود دارد اعتبارات لازم برای این نقاط متاسفانه پرداخته نمی‌شود، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بخشی از این اعتبارات جبران شود.

کد خبر 1130263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha