۷۰ درصد محتوای کتاب های درسی در سال تحصیلی گذشته آموزش داده شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه ۷۰ درصد محتوای کتاب های درسی در سال تحصیلی گذشته آموزش داده شد، گفت: شیوع کرونا و تعطیلی مدارس باعث شد سال گذشته تمام محتوای کتاب آموزش داده نشود اما امسال تلاش شد این آموزش به ۱۰۰ درصد برسد.

«مهدی مودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: به علت نبود زیرساخت ها در آموزش مجازی و تعطیلی مدارس حضوری برخی از محتواهای درسی بدون آموزش ماند اما امسال از اول شروع سال تحصیلی تاکنون تلاش شد هیچ محتوایی بدون آموزش باقی نماند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بر آموزش حضوری در مدارس تاکید کرد و افزود: تمامی کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت بر آموزش حضوری تاکید دارند و می گویند که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد اما هم اینک در مدارس اجبار نکرده ایم و هیچ دانش آموزی را نیز به اجبار وارد کلا س نخواهیم کرد و تصمیمات مدرسه در شورای مدرسه برنامه ریزی خواهد شد.

 

مودی اشاره ای به مدارس کم جمعیت کرد و گفت: 900 مدرس در خراسان شمالی کمتر از 50 نفر دانش آموز دارند که به نوعی تعداد دانش آموزان در هر کلاس درس به 10 نفر نیز نمی رسد که از نظر رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی به خود خودی قابل اجراست و برای کلاس حضوری هیچ مشکلی ندارند اما با این وجود برگزاری کلاس های حضوری و مجازی را به شورای مدارس واگذار کرده ایم تا همه نقطه نظرات خود را اعلام کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون اولیای دانش آموزان نیز بر کلاس های حضوری تاکید دارند، افزود: اکیپ های نظارتی، رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس را ارزیابی می کنند.


 

مودی با بیان اینکه هیچ کلاسی نباید با تعداد زیادی از دانش آموزان برگزار شود، گفت: معلمان باید ساعت حضور را کاهش و با تعداد کم کلاس حضوری را برگزار کنند.

 

وی اظهارداشت: تمامی ابلاغیه ها از سوی ستاد ملی کرونا به آموزش و پرورش ارسال می شود که ما نیز به مدارس ابلاغ می کنیم.

 

کد خبر 1130350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha