۲۴۵ سوادآموز در دوره‌های مختلف سوادآموزی مشغول به تحصیل هستند

بالو گفت: ۲۴۵ سوادآموز در دوره‌های مختلف سوادآموزی در صومعه‌سرا مشغول به تحصیل هستند.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، با بیان اینکه هفتم دی ماه سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در خصوص تاسیس نهضت سوادآموزی با شعار «همه ایران را مدرسه کنیم» است اظهار کرد: از سال ۱۳۵۸تاکنون تلاش‌های فراوانی هم از سوی آموزش و پرورش و هم از سوی سازمان نهضت سوادآموزی درخصوص ریشه کنی بی‌سوادی در کشور صورت گرفته است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: در هیچ عرصه‌ای مثل سوادآموزی نمی‌توان تفاوت‌های قبل و بعد از انقلاب را توصیف کرد بنابراین باید دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها به ویژه شاخصه‌هایی که در حوزه سوادآموزی صورت پذیرفته است را برای همگان تبیین کنیم.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۱ کلاس سوادآموزی در شهرستان صومعه‌سرا در پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تشکیل شده است گفت: ۶ کلاس سوادآموزی در مرکز یادگیری شهید محمد اتابه تنیان و ۱۵ کلاس در مدارس امام حسین(ع)، هفده شهریور، حضرت عباس (ع) کسما، کوثر کسما، شهید یگانه ارشد اباتر، شهید شریف واقفی نفوت و حافظ گوراب‌زرمیخ تشکیل شده است.

 

بالو تصریح کرد: ۲۴۵ سوادآموز در دوره‌های مختلف سوادآموزی مشغول به تحصیل هستند که ۳۵ نفر از سوادآموزان در دوره سوادآموزی پایه اول، ۱۴۰ نفر در دوره تحکیم پایه‌های دوم و سوم و ۷۰ نفر در دوره انتقال پایه‌های چهارم و پنجم جذب این کلاس‌ها شده‌اند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: امر ریشه کنی بی‌سوادی میسر نخواهد شد مگر اینکه همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان در شناسایی افراد بی‌سواد و معرفی آنان به اداره نهضت سوادآموزی همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند.

 

کد خبر 1130369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha