مساجد باید محور جامعه‌سازی باشد

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: تا زمانی کارهای ما منجر به احیای خانه های خدا نشود ابتر خواهد بود و مساجد باید محور جامعه‌سازی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «مهدی رحیم‌آبادی» امروز (۴ دی) در مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: چنانچه مسجد شایستگی خود را پیدا کند هزینه های مادی و معنوی بسیاری از عهده مسئولان، مردم و جامعه برداشته می شود.

 

مدیر سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه خیلی از حرکت های فرهنگی ما در طول انقلاب با محوریت مسجد نبوده و به همین خاطر این مهم ابتر مانده و به سمت فرهنگ غرب و امکان زاییده تفکر غربی رفته ایم.

 

وی با اشاره به ظرفیت بالای مسجد و غفلت از این آن، تصریح کرد: تا زمانی کارهای ما منجر به احیای خانه های خدا نشود ابتر خواهد بود  و مساجد باید محور جامعه سازی باشد.

 

همراهی با ولایت را از مساجد تمرین کنیم

حجت الاسلام «امین مطهری‌مقدم» مدیر جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: حوزه مسجد و مدیریت آن جای رئیس و مرئوسی نیست و همه خادم مسجد هستند.

 

وی بیان داشت: مردم باید بتوانند از مسجد اقامه قسط و عدل را داشته باشند و مسجدی که نتواند هدایتگر برای جامعه باشد اسمی از اسلام  و قرآن بیشتر باقی نخواهد ماند.

 

مدیر جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه از مساجد باید همراهی و همکاری با ولایت را تمرین کنیم، افزود: هدف و غایت اصلی عالم که ذوب شدن در ولایت الله و ولایت ولی الله است که باید آن را تمرین کنیم و یاد بگیریم و باید مسجد طراز اسلامی را بنا بر گفتمان امام(ره) و رهبری احیا کنیم و انقلاب کردن که حکومت را به دست امام زمان(عج) برسانند.

 

گفتنی است در این مراسم، حجت الاسلام امین مطهری‌مقدم به عنوان مدیر جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان جنوبی معارفه شد و از زحمات هفت ماهه حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی به عنوان مدیر سابق این مجموعه قدردانی شد.

کد خبر 1130418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha