برگزاری مسابقه کتابخوانی کشوری از کتاب «خودکشی» در جهرم

حجت الاسلام اکبری از برگزاری مسابقه کتابخوانی کشوری از کتاب «خودکشی» در جهرم خبر داد.

حجت الاسلام «محمد اکبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: مسابقه کتابخوانی از کتاب «خودکشی» منتشر شده در بخش امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه جهرم به صورت کشوری برگزار می شود.

 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم افزود: این مسابقه کتابخوانی با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان جهرم و همکاری کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه این شهرستان برنامه ریزی شده است.

 

وی بیان کرد:‌ کتاب «خودکشی» با موضوع بررسی عوامل، انگیزه ها، پیامدها و راه های پیشگیری از رفتارهای خود تخریبی توسط حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» با همکاری «محسن عارفیان» چاپ و منتشر شد.

 

اکبری مهلت شرکت در این مسابقه را پایان دی ماه عنوان کرد و اظهار داشت: نتایج مسابقه و تقدیر از برترین ها در طول دهه مبارک فجر اعلام می شود.

 

وی با اشاره به نحوه شرکت در این مسابقه کتابخوانی، گفت: علاقمندان می توانند نسخه پی دی اف کتاب و شرکت در مسابقه به نشانی http://www.jahrompl.ir مراجعه کنند.

 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه این کتاب در ۲۱۲ صفحه نگارش شده و به همت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه جهرم راهی بازار نشر شده است، عنوان کرد: کتاب «خودکشی» به همت نشر «مصلی» منتشر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این کتاب در سه بخش شامل کلیات، عوامل و علائم خودکشی و پیشگیری از خودکشی و مقابله با عوامل آن تدوین شده است، خاطرنشان کرد: تعریف و ماهیت خودکشی، مقارنات خودکشی، اعمال در حکم خودکشی، انواع خودکشی، آسیب های اقدام به خودکشی، عوارض افسردگی، علائم هشدار دهنده خودکشی، راه های کنترل خشم و ... از جمله عناوین این کتاب بوده است.

 

به گزارش شبستان، در پیش گفتار این کتاب آمده است: از جمله حوادث دردناکی که خاطر هر انسانی را آزرده می سازد، پدیده خودکشی است؛ آمار خودکشی در هر جامعه ای نشانگر میزان سلامت و بهداشتی روانی معنوی آن جامعه است.

 

هر چند خودکشی تقریبا عمری به درازای تاریخ بشر دارد اما به راستی چرا در روزگا ما به صورت یک معظل اجتماعی در آمده است؟ واقعیت این است که مدرنیته زندگی ما را آرایش کرده آسایش نسبی را با خود آورده اما آرامش را از بشر ستانده است.

 

آمار خودکشی در اکثر کشورهای جهان رو به افزایش است و بر اساس اظهارات مجامع بین المللی در حال حاضر سالانه متجاوز ای یک میلیون نفر در دنیا بر اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند و چندیدن برابر آن اقدام به خودکشی گزارش می شود.

 

البته شمار زیدی از خودکشی های موفق و نیز اقدام به خودکسی ها به دلایل مختلف اصولا گزارش نمی شود اما آمار خودکشی در ایران اسلامی ما هر چند نسبت به بسیاری از کشورها از وضعیت بهتری برخوردار است اما این آمار اولا به سرعت رو به افزایش است ثانیا به دلیل فرهنگ کهن و اسلامیت و انقلاب اسلامی و اکثریت پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این کشور، همان میزان هم زیبنده نیست.

 

بر اساس تحقیقات فراوان در کشورهای مختلف جهان بیش از دو سوم خودکشی ها معلول عارض شدن حالت افسردگی است که این حالت معمولا ریشه در مسائل اجتماعی، اقتصادی، روانی، فکری، معنوی و فرهنگی دارد و با همت، تلاش و احساس مسئولیت می توان با آن مقابله کرد.

 

کد خبر 1130422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha